خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شهر شیراز عنوان کرد:

تامین سلامت شهروندان برای شهرداری هزینه سنگینی دارد

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۰۳۵

سخنگوی شهر شیراز با تاکید بر اینکه تامین سلامت شهروندان برای شهرداری هزینه سنگنی دارد، اظهار داشت: در عین حال شهرداری نمی تواند امور خدمات شهر را معلق کند؛ 4 هزار پاکبان داریم که روزانه تجهیزات بهداشتی در میان آنها توزیع می شود .

 به گزارش ایلنا سعید نظری افزود: موضوع کرونا دامن عده‌ای را گرفته و پرسنل تعدادی از مراکز اداری ما درگیر این بیماری شده اند پس اگر بحث مقابله مطرح است قطعا سلامت شهروندان اولویت دارد چرا که با صرف کمی هزینه می‌توان رفت‌و آمد را تسهیل داد.

وی با اشاره به اینکه مساله مشکلات تردد شهروندان در شورای اسلامی شهر شیراز نیز بازتاب داشته و این موضوع چندین مرتبه از سوی اعضای شورا مطرح شده است، افزود: در شرایطی که بخشی از مردم با این بیماری مواجه هستند و امکان انتقال آن به سایرین وجود دارد ما به این نتیجه رسیدیم که سبب گسترش بیشتر بیماری نشویم و امیدواریم با پیش‌بینی هایی که می شود این موارد به حداقل برسد.

این عضو شورای شهر شیراز با اشاره به موضوع راه‌اندازی خط سوم مترو تصریح کرد: زمان افتتاح پل کشن بنا بود خط سوم مترو شیراز نیز راه‌اندازی شود اما با توجه به محدویت های مالی و فنی شهرداری در شرایط تحریم و با وجود اینکه چشم انداز روشنی از آینده وجود نداشت شورا تصمیم به توقف خط سه گرفت و اولویت را به خط دوم داد.

نظری با اشاره به اینکه مطالعات ترافیک دست ما را باز گذاشته تا اولویت بر خط دو گذاشته شود، خاطرنشان کرد: در مطالعات اولویت به خط دوم دارد به دلیل اینکه یکی از شریان‌های اصلی شهر از میان‌رود تا آزادی و از آزادی تا کلبه را پوشش می‌دهد و اگر کرونا اجازه می‌داد پروژه با سرعت بیشتری پیش می‌رفت هرچند هم‌اکنون نیز فعال شده است.

نظری در خصوص فعالیت تاکسی‌های درون شهری و نحوه نظارت بر آنها نیز گفت: ما 13 هزار تاکسی فعال در شیراز داریم و نمی‌توانیم برای آنها محدودیت قائل شویم که چه تعداد مسافر سوار کنند اما آنجه بر عهده شوا و شهرداری است توزیع اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و ... برای رانندگان تاکسی در طول هفته است.

سخنگوی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه قرارداد مترو پابرجاست، گفت: شهرداری در حال مطالعه اتوبوس‌های هوشمند(ERT) است که با سیستم های هوشمند قابل پیگیری بوده و کل سیستم آن هوشمند است و به نظر می‌رسد این اتوبوس ها به جای ناوگان تراموا جایزین شود.

تامین منابع مالی با حفظ سرمایه انسانی

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مشکلات و تبعات ناشی از بیماری کرونا و احتمال بروز مشکل در مدیریت شهری گفت: از ابتدای شیوع بیماری هم شورا و هم شهرداری پیگیر این موضوع بودند، راهکارهای متفاوت توسط متخصصین پیشنهاد و راهکارهای مدیریت هزینه بررسی شد و در نهایت تامین منابع مالی به جهت حفظ سرمایه انسانی در راس برنامه ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: توسعه خدمات مجازی به ویژه در مراکزی مانند معاونت عمران و شهرسازی که بیشترین تردد ارباب رجوع را دارد مورد تاکید قرار گرفت تا هم درآمدهای شهرداری از بین نرود و هم مطالبات و خواسته‌های مردمی پیگیری شود و خوشبختانه بخشی از فرایند مجازی سازی فعالیت های اداری شهری به نتیجه رسید.

پیگیری موضوع کمک به کلان‌شهرها از صندوق ارزی کشور که در نامه اعضای شورای شهر شیراز به رئیس جمهور مطرح شده بود نیز موضوع دیگری بود که این عضو شورای پنحم به آن پرداخت.

وی ادامه داد: کلیه مطالبات شهرداری به جز حق‌الزحمه رانندگان ایاب و ذهاب پرداخت شده است بر همین اساس است که نیاز داریم منابع مالی با دقت زیادی بررسی شده و جلوی اتلاف هزینه ها گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز