خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره اشتغال اداره کل کار فارس خبر داد:

فارس پیشتاز ثبت نام طرح کارورزی دانش آموختگان/ اشتغال1432 نفر از طریق طرح کارورزی در فارس

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۵۹۱

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: فارس با ثبت نام ۱۱ هزار و ۷۶۲ نفر در سامانه طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، در کشور پیشتاز است.

به گزارش ایلنا، مهروش جلالی با بیان اینکه ثبت‌نام متقاضیان کارورزی از طریق ۲۹۸۸ واحد پذیرنده در سراسر فارس انجام شده است، گفت: از ۱۱ هزار و ۷۶۲ متقاضی ثبت‌نام شده، ۴ هزار و ۷۹۳ نفر مرد و ۶ هزار و ۹۶۹ نفر زن هستند و تاکنون به انعقاد ۴۴۸۶ قرارداد منجر شده است.

رئیس اداره  اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: از مجموع نیروهایی که با آنان قرارداد منعقد شده، ۲۹۴۴ نفر زن و ۱۵۴۲ نفر مرد هستند و خوشبختانه تاکنون از محل اجرای این طرح، حدود ۱۴۳۲ نفر شاغل شده‌اند که از این تعداد ۱۰۲۱ نفر زن و ۴۱۱ نفر مرد بوده‌اند.

او با یادآوری اینکه سهم بیمه کارفرما در این طرح توسط دولت و نزد شعب سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود، از طرح کارورزی به عنوان یک فرصت طلایی برای کلیه واحدهای صنفی، اتحادیه ها، اتاق اصناف، فعالین بخش کشاورزی و صنعتگران یاد کرد و گفت: با استخدام کارورزان دانش آموخته دانشگاهی یکی از بسته های تدوین شده رونق تولید و اشتغال کارورزان، دانش آموختگان دانشگاهی اجرایی می‌شود.

جلالی ادامه داد: در استان فارس شهرستان‌های رستم، داراب، زرقان، کوار، خرم بید، نی ریز، ممسنی، پاسارگاد، قیرکارزین، فیروزآباد، فراشبند، استهبان، اقلید، زرین دشت، مهر، سپیدان، شیراز، کازرون، لارستان، لامرد، خرامه و سروستان به عنوان براساس رتبه بندی عملکرد یک ساله طرح کارورزی، عملکرد موفقی را به خود اختصاص داده‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بعد از فارس با ۴۴۸۶ قرارداد، استان‌های لرستان با۳۳۴۶ قرارداد، کرمان با ۲۸۳۹ قرارداد و اصفهان با ۲۴۹۱ قرارداد، اردبیل با ۲۳۱۰ قرارداد، هرمزگان با ۲۲۶۹ قرارداد، خراسان رضوی با ۲۲۰۴ قرارداد و گلستان با ۱۸۷۵ قرارداد بهترین عملکردها را در کشور دارند.

جلالی ادامه داد: کمک هزینه ای که توسط دولت در دوره کارورزی پرداخت می شود، حداقل معادل یک سوم دستمزد شورای عالی کار بوده و برای مدرک کارشناسی ۵۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد ۶۰۰ هزار تومان و دکترا ۷۰۰ هزار تومان است.

او با یادآوری اینکه کارورز در طول دوره کارورزی از بیمه مسئولیت مدنی برخوردار است، گفت: هزینه بیمه مسئولیت مدنی نیز توسط دولت پرداخت می شود؛ بنابراین می‌توان قاطعانه ادعا کرد که به کارگیری کارورزان در دوره مقدماتی هیچ گونه بار مالی برای کارفرمایان ندارد.

این مقام مسئول خصوص شرایط کارفرمایان برای شرکت درطرح کارورزی نیز گفت: تمام واحدهای صنفی، صنعتی، کشاورزی و تعاونی به شرط داشتن دو نفر نیروی شاغل بیمه شده تامین اجتماعی می توانند از مزیت اشتغال یک کارورز دانش آموخته دانشگاهی استفاده کنند.

جلالی مدت زمان فعالیت یک دانش آموخته در این طرح را ۲ سال اعلام و اضافه کرد: از این مدت، سه ماه دوره مقدماتی و ۲۱ ماه دوره مشوق بیمه‌ای سهم کارفرما بوده و کارورز در مدت ۳ مقدماتی از شمول کلیه قوانین کار و تامین اجتماعی معاف است و هیچ تعهدی بابت استخدام یا موارد دیگر برای کارفرما ایجاد نمی کند، البته در صورت استخدام کارورز بعد از دوره مقدماتی کارفرما می تواند به شرط اینکه در یک سال قبل از آن ریزش نیرو نداشته باشد، از معافیت بیمه ای استفاده کند.

وی در خصوص شرایط کارورزان نیز گفت: کارورزان باید فارغ التحصیل دانشگاهی باشند و همچنین داشتن کارت معافیت یا پایان خدمت وظیفه برای مردان الزامی بوده و حداکثر سن برای شرکت در این طرح ۳۵ سال است و متقاضیان نباید در زمان ثبت نام در سامانه بیش از ۳ ماه سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی در ۲سال گذشته داشته باشند.

به گفته جلالی؛ افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب وکار در دانش آموختگان، ارتقاء اخلاق صلاحیت حرفه ای، فراهم کردن انتقال دانش از دانش آموخته، کاهش هزینه به کارگماری نیرو برای کارفرما و برطرف کردن دغدغه های کارفرمایان بابت جذب نیروی ماهر از اهداف طرح کارورزی، طی کردن آموزش عملی و آشنایی کارفرما با روحیه و توانایی کارورزان، از اهداف این طرح است.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس درخصوص نحوه ثبت نام متقاضان طرح کارورزی گفت: مراحل ثبت‌نام و انتخاب کارورز از طریق سامانه جدید این طرح به نشانی  karvarzi.mcls.gov.ir قابل انجام است و نیاز به حضور فیزیکی افراد نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز