خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای فضای مجازی فارس مطرح شد؛

علوم پزشکی تنها مرجع تأیید کننده اطلاعات کرونا است

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۰۵۴

نشست شورای فضای مجازی استان فارس با حضور معاونت اجتماعی ناجا، پلیس فتا و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این نشست گفت: شورای فضای مجازی استان فارس آمادگی دارد تا با هر نهاد، سازمان و شخصی که در فضای مجازی فعالیت مؤثر فرهنگی دارد همکاری کند.

صابر سهرابی ادامه داد: شورای فضای مجازی در راستای ایجاد فضایی مناسب برای بهره‌برداری همه مردم در کمال اطمینان و امنیت و همچنین فرهنگ‌سازی راه‌اندازی شده است و از این رو افزایش سواد رسانه‌ای یکی از راهبردهای این شورا خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: مردم باید بدانند که برخی از رسانه‌ها در فضای مجازی حضور دارند که هیچ‌گونه مجوز فعالیتی ندارند و ما نیز در این شورا با رصد آن‌ها و سپس تذکر اولیه و در صورت عدم توجه به تذکرات این شورا با آن‌ها برخورد قانونی خواهیم کرد. از همین رو درخواست داریم تا هرچه زودتر این رسانه‌ها جهت ثبت و دریافت مجوز به سامانه جامع رسانه کشور (http://e-rasaneh.ir) اقدام نمایند.

رئیس شورای فضای مجازی استان فارس بیان داشت: همچنین با توجه به رخدادهای چند ماه گذشته و به ویژه بیماری کرونا، برخی از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی با انتشار اخبار و مطالب غیرموثق و غیرمستند باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی و بهم‌ریختگی روانی جامعه شده‌اند. از این رو رسانه‌ها مورد رصد قرار خواهند گرفت و با رسانه‌هایی که اطلاعاتی بدون تأیید علوم پزشکی منتشر نمایند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی از همه رسانه‌ها خواست تا اخبار، اطلاعات و محتوای خود در زمینه بیماری کرونا را تنها با تایید دانشگاه علوم پزشکی شیراز یا شهرستان خود منتشر نمایند که در غیر این صورت با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد و از مردم نیز خواست تا اطلاعات خود در این زمینه را تنها از رسانه‌های رسمی و دارای مجوز دنبال کنند و به سایر اطلاعات توجهی ننمایند.

این مسئول فرهنگی فارس با دعوت از همه اهالی هنر و شهروندان فارس جهت تولید محتوا و فعالیت مؤثر در فضای مجازی به همکاری با این شورای گفت: علاقمندان می‌توانند از طریق وات‌ساپ به شماره ۰۹۱۶۴۰۱۹۱۵۸، طرح و ایده خود را ارائه نمایند.

سرهنگ کاووس محمدی نیز در این نشست گفت: نیروی انتظامی گاه مسایل و معضلاتی را می‌داند که برای برطرف کردن آن‌ها نیز به فرهنگ‌سازی وجود دارد. از این رو هنرمندان و فرهنگ‌وران به ویژه در فضای مجازی باید به یاری ما بیایند فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

محمدی ادامه داد: در مورد بیماری کرونا متأسفانه برخی سودجویان با انتشار اخبار و اطلاعات کذب و دروغ به دنبال سود خود هستند که در این راستا از مردم می‌خواهیم تا اطلاعات خود را تنها از رسانه‌های رسمی و دارای مجوز فعالیت پیگیری نمایند و از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم تا اطلاعات خود را پیش از انتشار به تأیید رئیس علوم پزشکی برسانند.

دکتر ابراهیم عباسی، دبیر شورای فضای مجازی استان فارس هم گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه زمان و مکان ندارد و بر خود لازم می‌دانیم تا با ساماندهی و سازماندهی فضای مجازی محیطی قابل اعتماد و اطمینان را برای شهروندان بسازیم.

عباسی ادامه داد: این شورا آمادگی دارد تا از همه کسانی که توانایی تولید محتوا و یا ایده‌ای در فضای مجازی دارند حمایت و پشتیبانی نماید.

مسئول دبیرخانه شورای فضای مجازی استان فارس نیز تأکید کرد که مردم اطلاعات و اخبار خود را می‌بایست تنها از طریق رسانه‌های رسمی و دارای مجوز دنبال نمایند و به این اطلاعات اعتماد نمایند.

مردم و رسانه‌ها می‌توانند اطلاعات خود را در مورد بیماری کرونا و راه‌های پیشگیری و درمان آن را تنها از طریق سامانه علوم پزشکی شیراز به آدرس www.sums.ac.ir و یا  www.corona.sums.ac.ir بدست آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز