خبرگزاری کار ایران

نعمتی خبر داد:

ورود گردشگران خارجی به حرم شاهچراغ ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۶۴۰

معاون اجرایی حرم مطهر شاهچراغ(ع) به تشریح اقدامات ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در این حرم مطهر پرداخت و گفت: ورود گردشگران خارجی به حرم ممنوع شد.

به گزارش ایلنا، به دنبال شیوع ویروس کرونا در بعضی مناطق کشور، با هدف صیانت و حفاظت از زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ستاد پیشگیری و مبارزه با این ویروس امروز، ۷ اسفندماه با حضور معاونان و مدیران ارشد حرم مطهر تشکیل جلسه داد.

محسن نعمتی، معاون اجرایی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در این رابطه گفت: از ابتدای انتشار خبر ورود این ویروس به کشور، پیرو تأکیدات آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) در مورد اهمیت حفظ سلامت زائران و مجاوران، با ارتباط و هماهنگی با استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تمهیدات ویژه‌ای برای حفاظت از زائران و مجاوران حرمین مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) و برادر بزرگوارشان حضرت سید میرمحمدبن موسی‌الکاظم(ع) در برابر این بیماری انجام گرفت.

وی در تشریح این اقدامات گفت: در ابتدای امر از هفته گذشته ورود گردشگران خارجی به حرم مطهر ممنوع اعلام شد و ضریحین آستان مقدس و مکان‌های پرتردد، به‌صورت مستمر در حال ضدعفونی است و به دور ضریحین نیز نرده‌های حفاظتی کشیده شده است.

ضدعفونی مکرر صندلی‌های نماز و ماشین‌های حمل زائر

نعمتی ادامه داد: همچنین در کفشداری‌های حرم مطهر از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف استفاده می‌شود و صندلی‌های نماز، ویلچرها و ماشین‌های زائر بر به‌صورت مکرر ضدعفونی می‌شوند.

معاون اجرایی آستان مقدس در ادامه به تشریح مصوبات امروز ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا پرداخت و گفت: مقرر شد تا اطلاع ثانوی کلیه برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر به جز نمازهای یومیه تعطیل شود.

وی ادامه داد: موزه آستان مقدس، بوستان کودک، سالن‌های مطالعه کتابخانه حرم مطهر و همچنین سالن‌های همایش و زائرسراهای حرم مطهر نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

 نعمتی گفت: همچنین کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و دارالشفای حرم مطهر، ضمن آموزش زائران در مقاطع مختلف مانند بین‌الصلاتین، ماسک، دستکش و اقلام ضدعفونی بین خادمان توزیع می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز