خبرگزاری کار ایران

مختاری خبر داد:

اجرا طرح ملی باشگاه کارآفرینان نوجوان در استان فارس

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۲۴۶

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: طرح ملی باشگاه کارآفرینان نوجوان در استان فارس با هدف تربیت کارآفرینان خلاق در سطح نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛ سهراب مختاری با اشاره به اینکه در نظام آموزشی کشورهای پیشرفته، توجه ویژه ای به آموزش کار آفرینی، توسعه و تقویت روحیه و رفتار کار آفرینانه در افراد می شود، تصریح کرد: با چنین آموزش هایی آنها توانسته اند بحران های اقتصادی را به خوبی مدیریت کنند و با ایجاد فرصت های شغلی، مشکل بیکاری را در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی برطرف کنند.

 مختاری گفت: در حالی در کشور ما برنامه های آموزشی، برای همگان یکسان تعریف شده که به تفاوت های فردی آن ها توجه نشده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: اگرچه ممکن است افراد دارای نقاط مشترک با دیگران باشند، اما هر فرد استعداد و علایق منحصر به فرد دارد که باید متناسب با توانایی ها و استعداد های خویش پرورش یابد.

مختاری با بیان اینکه توجه به این واقعیت سبب رشد خلاقیت، نوآوری و رفتارهای کار آفرینانه در افراد می‌شود؛ ابراز کرد: با توجه به اینکه ویژگی های اصلی کار آفرینان از قبیل ابتکار عمل، ریسک پذیری، استقلال طلبی، خلاقیت،.... اکتسابی و یاد گیرنده است بنابر این آموزش کار آفرینی امروزه به یکی از اساسی ترین فعالیت ها در نظام های آموزشی کشور های پیشرفته تبدیل شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس  با اشاره به فراهم کردن محیط مناسب و ارائه آموزش های لازم؛ نسبت به توسعه ویژگی های فردی نیز تاکید کرد.

 مختاری افزود:  اساس طرح ملی باشگاه کارآفرینان نوجوان با هدف تربیت دانش آموزان ایرانی به عنوان کارآفرینان موفق در آتیه ی کشور است تا پس از ارزیابی توانایی دانش آموزان در این زمینه، با آموزش، تقویت مهارت ها و ویژگی های کارآفرینانه آنها، افرادی خلاق، نوآور، ریسک پذیر، متعهد و فرصت آفرین پرورش دهد.

 مدیر کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛ تصریح کرد: این طرح در سطح ملی، استعداد های کار آفرینی نوجوانان و جوانان را شناسایی و ضمن ارائه بازخورد مناسب به هر فرد منجر به ارتقای فردی می شود.

مختاری یادآور شد: این طرح همچنین به نظام آموزشی کشور در سطح ملی جهت طراحی و پیاده سازی برنامه‌های مناسب برای ارتقای این استعداد ها، کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز