خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی فارس عنوان کرد:

همه برای سرپانگه داشتن بخش تولید استان مسئول هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۶۶۷

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: همه ما به ویژه مسئولان باید کمک کنند تا بخش صنعت و واحدهای تولیدی استان را سرپا نگهداریم تا از این شرایط بحرانی اقتصادی عبور کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی در جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس که با موضوع بررسی مشکلات تولیدکنندگان در حوزه تامین اجتماعی در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: برای حرکت اقتصاد کشور راهی جز توجه به رونق تولید و صادرات نیست، لذا برای کاهش و حل مشکلات بخش اقتصاد کشور باید با بهره گیری از توان تخصصی کارشناسان راهکارهای داخلی ارائه شود.

وی افزود: وضع امروز اقتصاد کشور حاصل سال‌ها بی‌تدبیری، فقر و حکمرانی بد است که تنها دلسوزان و نجات دهندگان این کشور مردم داخل آن هستند که در این شرایط سخت فعالان اقتصادی به مثابه سربازان در میدان نبرد هستند.

رازقی با بیان اینکه در استان نیز ما ملزم به حمایت از تولید هستیم زیرا اشتغال پایدار و رفاه عمومی در گرو تولید پایدار است، اظهارداشت: اعتقاد داریم با کمک و همراهی مسئولان استانی می توانیم مشکلات استانی را حل و تا حدودی وضع اقتصاد استان را بهبود بخشید.

رئیس کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: استان فارس پتانسیل های بزرگ و مناسبی دارد اما با وجود این ظرفیت ها، وضع حوزه اقتصاد فارس مناسب نیست و همه ما در جهت حفظ صنعت و صادرات استان مسئول هستیم.

وی ادامه داد: امروز با وجود مشکلاتی مانند کم آبی و از دست دادن نیروی شاغل در بخش کشاورزی استان با مشکل روبرو هستیم و تنها راه ایجاد اشتغال استان در سرمایه گذاری در بحش صنعت، رونق تولید و گردشگری است که برای تقویت و پویا بودن این بخش ها نیز نیاز به یاری بخش هایی از جمله مالیات و تامین اجتماعی برای ایجاد رونق تولید و اقتصاد داریم.

رازقی با طرح برخی از مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه تامین اجتماعی عنوان داشت: مشکلات فعالان بخش خصوصی با تامین اجتماعی یکی از چالش های بخش اقتصاد است و انتظار بخش خصوصی استان از سازمان تامین اجتماعی کمک به تولید، صنعت و صادرات در استان است.

ابراهیم کشاورز مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس نیز در این جلسه گفت: اداره کل تامین اجتماعی استان فارس ماهیانه بالغ بر 500 میلیارد تومان هزینه دارد که محور فعالیت های ما ارائه خدمات مطلوب و کمک به رونق تولید در استان است.وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بودجه دولتی ندارد، افزود: با وجود مطالبات معوق دولتی این اداره کل در استان، مشکلات حاکم بر بخش اقتصاد کشور و استان را درک می کنیم و تلاش می کنیم فشاری بر تولید کنندگان استان تحمیل نشود.

کشاورز با بیان اینکه در حال حاضر 87 هزار کارفرمای فعال در استان فارس وجوددارد که ما خودمان را در کنار و همراه این کارفرمایان می بینیم اظهارداشت: بسیاری از مشکلات بخش اقتصاد ملی است اما رفع مشکلات بخش صنعت و تولید استان را دردستور کار داریم.وی اضافه کرد: یکی از برنامه های

ما در حوزه صنعت استان برگزاری کلاس های رایگان پیرامون مسایل تامین اجتماعی برای تمام کارگاه های تولیدی بالای 50 نفر است که این برنامه با هدف شفاف سازی فعالیت ها و کاهش مشکلات ما و بخش اقتصادی استان اجرا خواهد شد.

کشاورز در پاسخ به سئوال یکی از فعالان اقتصادی مبنی بر به مزایده گذاشتن شرکت ها توسط اداره کل تامین اجتماعی استان گفت: تاکنون قانونی در این زمینه در استان اجرا نکردیم و هیچ مزایده ای برای ملک شرکت در استان اجرا نکرده ایم. در این جلسه فعالان بخش خصوصی و واحدهای تولیدی استان فارس به بیان مسایل و مشکلات خود در موضوع تامین اجتماعی پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز