خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه آزاد واحد کازرون خبرداد:

مرغوب‌ترین میوه‌های کازرون در راه بازار

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۴۱۳

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون از برداشت میوه باغ مرکبات این واحد دانشگاهی که یکی از مرغوب‌ترین میوه‌های این شهرستان است، خبر داد.

به گزارش ایلنا از کازرون، جمال‌الدین الوانی درباره برداشت میوه باغ مرکبات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون اظهار داشت: این دانشگاه در راستای درآمدزایی و استفاده بهینه از زمین‌های حاصل خیز خود که در سال‌های گذشته آنها را به باغ میوه پرتقال، نارنگی و نارنج تبدیل کرده و امسال قسمتی از این باغ برای سومین سال متوالی به ثمر نشسته و یکی از مرغوب‌ترین میوه‌های بازار شهرستان را تولید کرده است.

وی افزود: حدود هزار اصل درخت مرکبات ازجمله پرتقال، نارنگی و نارنج در دانشگاه کاشت شده و علاوه بر سوددهی و درآمدزایی فضای بسیار سبز و زیبایی را در این مرکز علمی آموزشی به وجود آورده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون گفت: باغ فعلی که قبلاً احداث‌شده دارای ۴۰۰ اصل پرتقال و نارنگی بوده و مدت سه سال است به ثمر نشسته و سال گذشته هم توانستیم حدود ۳۰۰ اصله نارنگی را در محیطی دیگر غرس کنیم و صدها درخت نارنج هم در حاشیه خیابان‌های دانشگاه اکنون دارای میوه هستند و همگی با روش آبیاری قطره‌ای و در کل این مجموعه باغات با نظارت و مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان کاشت داشت و نگهداری می‌شود.

الوانی اضافه کرد: آب‌وهوای شهرستان کازرون مانند دیگر شهرهای استان فارس دارای تنوع فصلی است و می‌توان از چهارفصل آن در امر کشاورزی و باغداری بهره گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز