خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس خبر داد:

جریمه میلیاردی قاچاقچی ارز در فارس

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۹۱۶

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از محکومیت میلیاردی یک قاچاقچی ارز که قصد داشت مقادیری غیرمتعارفی ارز را از کشور خارج کند، خبر داد.

به گزارش ایلنا علی مبشری در بیان اقدامات انجام شده از سوی تعزیرات حکومتی در مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: بعد از آنکه ماموران بازرسی فرودگاه شیراز مقدار قابل توجهی ارز از کیف یک مسافر کشف کردند، پرونده به تعزیرات ارجاع داده شد.

وی افزود: از کیف فرد بازداشت شده در فرودگاه شیراز، بیش از ۷۴ هزار پوند، ۸۰ هزار کرون، ۴ هزار دینار بحرین، ۸ هزار ریال عربستان و ۴ هزار بات تایلند کشف شده بود.

مبشری با بیان اینکه این مقدار ارز بسیار بیشتر از حد مجاز ارز مسافرتی محسوب می‌شود، گفت: علاوه بر ضبط ارز مکشوفه، متهم این پرونده از سوی شعبه چهارم تعزیرات فارس به ۲۱ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

این مقام مسئول همچنین از صدور حکم قانونی برای پرونده تخلف یک شرکت تولید کننده مواد غذایی خبر داد و گفت: با گزارش بازرسین شبکه بهداشت مبنی بر تخلف در تولیدات یک شرکت تولید کننده مواد غذایی در شیراز، پرونده‌ای تشکیل و برای رسیدگی به شعبه دهم تعزیرات حکومتی استان فارس ارجاع شد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش بازرسین، انواع فلافل تولیدی این شرکت به علت رعایت نشدن فرمول ساخت، غیرقابل مصرف تشخیص داده شده بود، گفت: براساس رای صادره توسط شعبه رسیدگی کننده، ۲۸۸ بسته فلافل و ۱۷۰ کیلوگرم چربی مکشوفه از این شرکت معدوم شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس در ادامه از کشف یک دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس قاچاق در شهرستان استهبان و صدور حکم توقیف آن خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی شهرستان استهبان بعد از مشکوک شدن به یکدستگاه خودروی تویوتای هایلوکس آن را متوقف کرده و در بررسی مدارک آن متوجه شدند که این خودرو فاقد اسناد معتر گمرکی است.

مبشری با اشاره به تشکیل پرونده برای مالک خودروی مکشوفه افزود: طی بازجویی از متهم و تحقیقات انجام شده در شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی شهرستان استهبان، تخلف این فرد محرز شد و نهایتا شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط خودرو به نفع دولت و اخذ جریمه ۶ میلیارد ریالی از مالک آن صادر کرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس با اشاره به اینکه یکی از نمایندگی‌های خودرو در شیراز به دلیل تخلف به پرداخت جریمه محکوم شده است، گفت: بعد از مراجعه فردی به تعزیرات و تنظیم یک شکایت از این نمایندگی، پرونده برای رسیدگی تشکیل شد.

مبشری گفت: شاکی در شکایت خود ادعا کرده بود که بخاطر انجام نشدن خدمات گارانتی توسط نمایندگی مذکور، خودروی وی دچار خسارت شده است.

این مقام مسئول با اشاره به احضار مسئول نمایندگی مورد نظر به تعزیرات، گفت: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده بر روی خودرو، مشخص شد که این نمایندگی علی رغم تعهدات، خدمات گارانتی را در مورد این خودرو انجام نداده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس خاطرنشان کرد که این نمایندگی خودرو به پرداخت یک میلیارد ریال خسارت به شاکی و پرداخت ۲ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز