خبرگزاری کار ایران

با حضور ارزیابان شورای جهانی

نمایشگاه گردشگری و صنابع دستی در شیراز افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۱۹۴

یازدهمین نمایشگاه گردشگری و دوازدهمین نمایشگاه صنایع دستی پارس با حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی و برترین فعالان این حوزه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شیراز آغاز به کار کرد.

 به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در آیین آغاز به کار این نمایشگاه از صنعت گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین صنایع دنیا یاد کرد و گفت: بخش عظیمی از درآمد سالانه کشورها مربوط به عرصه گردشگری و صنایع‌دستی است که علاوه بر کمک به ایجاد اشتغال به رونق اقتصادی کشور نیز کمک می‌کند.

سید محمود موسوی بیان داشت: بیش از ۱۹۰ موسسه گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی بومگردی و اقوام از سراسر کشور در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس اضافه کرد: در حاشیه برپایی این نمایشگاه نیز چندین همایش و کارگاه آموزشی با موضوع‌های مختلف از جمله کارگاه آموزش هتلداری، گردشگری الکترونیک و گردشگری سلامت برگزار خواهد شد، همچنین از چند محصول فاخر صنایع دستی استان فارس نیز در این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: در یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس، ١٠٠ غرفه و ١٤٠ شرکت به مدت چهار روز فعالیت می‌کنند و در همین مدت، دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی پارس نیز با ١٣٤ غرفه و ١٤٠ غرفه گردان از ٢٧ استان حضور دارند.

مصیب امیری، درباره حضور ۲ ارزیاب شورای جهانی صنایع دستی در این نمایشگاه اظهار داشت: حضور این هیات، امیدها را برای ثبت جهانی شهر شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی افزایش می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: استان فارس با ۸۰ رشته و سایر استان‌های کشور با ۶۰ رشته صنایع دستی در این نمایشگاه حضور دارند.

امیری، همچنین با اشاره به اینکه امسال بخشی از دفاتر خدمات گردشگری که مجوز گردشگری سلامت دارند هم در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: امید است شاهد افزایش شمار گردشگران سلامت به استان فارس باشیم.

یازدهمین نمایشگاه گردشگری و دوازدهمین نمایشگاه صنایع دستی پارس تا بیست و نهم آذرماه ۹۸ از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برپاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز