خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه سه شیراز خبر داد:

افزایش ظرفیت حوضچه آرامش به بیش از 50 هزار متر مربع

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۵۸۲

شهردار منطقه سه شیراز گفت: براساس نظر مشاور مدیریت سیلاب حوزه های آبریز شهر شیراز مقرر شد نسبت به افزایش ظرفیت حوضچه آرامش دروازه قرآن اقدام کنیم، از این رو اقدام به کف برداری، 36 هزار مترمربع خاکبرداری و افزایش ارتفاع دیوار حوضچه دروازه قرآن کردیم و هم اکنون ظرفیت این حوضچه از 14 هزار متر مربع به بیش از 50 هزار متر مربع افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مسعود طهماسبی با حضور در مدخل ورودی کانال شهرک سعدی گفت: براساس نظر مشاور اقدام به اجرای دستک در ورودی کانال سعدی و لوله گذاری معابری که پیشتر دچار آب گرفتگی شده بودند، کردیم.

وی اعلام کرد: با توجه به تاکید شهردار شیراز مبنی بر آمادگی در مقابل سیلاب کلیه کانال ها، جداول و مسیل های محدوده این منطقه لایروبی شده و ظرفیت حوضچه آرامش دروازه قرآن افزایش یافته است.

شهردار منطقه سه شیراز افزود: همچنین پیش از حضوچه آرامش دروازه قرآن یک بند تنظیمی پاره سنگی نیز اجرا شده که سرعت آب و میزان خار و خاشاک ورودی به این حوضچه را کاهش می دهد.

طهماسبی با بیان اینکه پیشنهادات مراجع ذی صلاح و مشاور در خصوص مدیریت سیلاب اجرایی شده و هم اکنون قابل بررسی است، گفت: اقدامات شهرداری در خصوص مدیریت سیلاب زمانی نتیجه مطلوب را خواهد داشت که سایر دستگاه ها نیز در بالادست تکالیف قانونی خود را انجام دهند.

وی با اشاره به تفاهم نامه شهرداری منطقه 3 با مجموعه فرماندهی ارشد نظامی استان فارس عنوان کرد: براساس این تفاهم نامه یک گردان ارتش با کلیه تجهیزات، امکانات و نیروها در زمان وقوع بحران در کنار شهرداری منطقه سه است.

شهردار منطقه سه شیراز افزود: با توجه به اعلام بارندگی کلیه همکاران در سطح منطقه با ماشین آلات و تجهیزات آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز