خبرگزاری کار ایران

در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی پارس اتفاق می افتد؛

شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی می شود/ نیاز به اقدام فرابخشی برای تسهیل سفر/ حضور ارزیابان جهانی در نمایشگاه پارس

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۵۵۸

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در یازدهمین نمایشگاه گردشگری و دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی پارس معرفی و شناخته خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مصیب امیری امروز دوشنبه 25 آذرماه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود:سال گذشته شهرستان آباده به عنوان شهر جهانی منبت به ثبت رسید و ثبت جهانی گلیم نیز در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه اداد: این نمایشگاه فرصتی برای رونق گردشگری و جذب گردشگری است که در  ۱۳۴ غرفه و تعداد ۲۴ استان با حضور ۱۴۰ نفر برگزار خواهد شد.

وی، تعداد شرکت کنندگان از استان فارس را ۸۰ نفر و  از سایر استان ها را ۶۰ نفر بیان کرد و افزود:  امسال برخی دفاتر خدمات گردشگری که مجوز گردشگری سلامت دارند در این نمایشگاه حضور دارند که به رونق گردشگری کمک بسیاری می کنند.

امیری با اشاره به اینکه بیش از ۱۷۰ مرکز فعال گردشگری با ۱۱۰ غرفه در این نمایشگاه گردشگری حضور دارند، همچنین از فعالیت ۱۱۰ اقامتگاه بومگردی در استان خبر داد که تا پایان امسال ۲۰ اقامتگاه به آن افزوده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: در این نمایشگاه توانمندی سرمایه‌گذاران در حوزه ایجاد تاسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، فعالان حوزه گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت، بیمارستان‌ها، اتاق بازرگانی و تعدادی از شهرداری‌های استان به نمایش گذاشته می شود.

امیری ادامه داد: همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر جنبه‌های نمایشگاه گردشگری است.

*حضور موزه‌های تخصصی برای نخستین بار در نمایشگاه پارس

او با اشاره به حضور موزه‌های تخصصی برای نخستین بار در یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس ابراز کرد: سیاه چادرهای عشایری، تاسیسات گردشگری، شهرداری شیراز، اتاق بازرگانی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

امیری با بیان اینکه در سال ۵ میلیون گردشگر داخلی و بین ۷۰۰_ ۸۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی در استان داریم؛ یادآورشد: فرصت گردشگزی فارس در زمینه های مختلف و از جمله اقامت در راستای حضور گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به وجود بیش از ۲۰ هزار تخت اقامتی در استان عنوان کرد: با توجه به اقبال خوب، تمایل سرمایه گذاران بسیار است.

امیری همچنین از ساخت هتل ۵ ستاره در شهرک صدرای شیراز جهت سرمایه گذاری و اقامت همراه بیماران با توجه به وجود مراکز درمانی در این شهر خبر داد.

* حضور ارزیابان شورای جهانی در شیراز

در ادامه معاون صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری فارس گفت: همزمان با نمایشگاه گردشگری پارس از چند آثار شاخص رونمایی می شود و در حوزه صنایع دستی سمینار بسته بندی خواهیم داشت.

 به گفته علی زاهدیان فضای نمایشگاه گردشگری فرصتی مناسب برای معرفی صنایع دستی فارس در این حوزه است.

وی از حضور ارزیابان وزارت میراث فرهنگی گردشگری به بهانه ثبت جهانی شهر صنایع دستی شیراز در نمایشگاه یاد شده خبر داد

زاهدیان به بازدید از کارگاه های تولیدی توسط ارزیابان شورای جهانی اشاره کرد و گفت:  دهکده صنایع دستی روند روبه رشدی داشته است و  این دهکده به دلیل اینکه استفاده از اعتبارات بجای بهره مندی از تسهیلات دولتی در حال پیشروی است.

*نیاز به اقدام فرابخشی برای تسهیل سفر

همچنین معاون گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری فارس با اشاره به  تراکم بالای گردشگر خارجی در مهر و اردیبهشت و گردشگر داخلی در فروردین ماه گفت:  تخفیف ها و بسته هایی به ویژه در بحث اقامتی برای پیک سفر در نظر گرفته ایم.

موید محسن نژاد خاطرنشان کرد: تسهیل سفر نیاز به اقدام فرابخشی دارد  که باید در زمینه های مختلف یک سفر از ترانسفر تا اقامت در نظر گرفته شود.

*برگزاری نمایشگاه رایگان در چین

 مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صنایع دستی فارس نیز با اشاره به عضویت بیش از هزار نفر در این اتحادیه عنوان کرد: اتحادیه تلاش کرده است با حضور در نمایشگاه های مختلف فرصت معرفی صنابع دستی استان را به دست آورد.

حسین همتی با اشاره به حضور در نمایشگاه عمان گفت: تلاش می شود که نمایشگاهی دائمی در مسقط داشته باشیم و همچنین در نمایشگاه چین هم بعد از نمایشگاه عمان تنها اتحادیه ای بودیم که از کشور  اعلام حضور کرد و در نمایشگاه چین هم اتحادیه صنایع دستی فارس حضور پررنگ داشت.

وی با اشاره به اینکه  در چین هیچ استانی جز فارس ورود نکرد، ابراز کرد:  اتحادیه فارس با توجه به نشست با ادارات دولتی چین به عنوان نماینده ایران به چین معرفی می شد در صدد هستیم که و نمایشگاه های رایگانی در چین و ایران  و همچنین دفتر ثابت در چین افتتاح کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز