خبرگزاری کار ایران

در بازدید اعضای شورای شهر شیراز مطرح شد؛

وضعیت تنها میدان میوه و تره‌بار شیراز مطلوب نیست/ لزوم ساماندهی عرضه میوه و تره‌بار در شیراز

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۱۷۹

اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز و دستگاه‌های مختلف شهری و استانی از میدان مرکزی میوه و تره‌بار شیراز بازدید کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، علی ناصری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در این بازدید با بیان اینکه امروز مردم از مسائل زیادی گلایه‌مند هستنند، اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی مردم وضعیت میوه و تره‌بار و محصولات کشاورزی است که به دلایل مختلف با کیفیت پایین و قیمت بالایی به سفره آنها می‌رسد.

وی به ایرادات تنها میدان میوه و تره‌بار شیراز اشاره کرد و گفت: عدم شفافیت در نحوه‌ی کارکرد برخی غرفه‌داران و بارفروشان سیار، وضعیت نامناسب بهداشتی و نظافت، بی‌نظمی و آشفتگی و همچنین ضعف در سیستم نظارت در میدان مرکزی میوه و تره‌بار، ازجمله مشکلاتی است که باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شود.

 اگر برنامه‌ریزی نشود وضعیت بدتر هم می‌شود!

به اعتقاد این عضو شورای اسلامی شهر شیراز، اگر برای حل مشکلات عدیده‌ای که در سیستم عرضه‌ی میوه و تره‌بار در شهر شیراز وجود دارد برنامه‌ریزی نشود، این وضعیت روز به روز بدتر خواهد شد.

ناصری با ابراز نگرانی جدی نسبت به وضعیت بازار میوه و تره‌بار شیراز، خاطرنشان کرد: خواسته‌ی مردم مشخص است، مشکلات را می‌دانیم و راهکار هم وجود دارد اما اینکه این وضعیت ساماندهی نمی‌شود قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: ما از جلسات گذشته و آینده در خصوص وضعیت میدان میوه و تره‌بار شیراز انتظار خروجی و حل مسائل را داریم؛ زیرساخت‌های لازم باید ایجاد شود، انحصار از بین برود، واسطه‌ها به حداقل برسد و مسائل داخلی میدان ازجمله مسائل بهداشتی و نظافت نیز باید رعایت شود.

شورای شهر مکلف به هماهنگی دستگاه‌های مختلف در ارائه خدمات به مردم است

سعید نظری سخنگوی شورای شهر شیراز نیز یکی از وظایف مهم شورای شهر را ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در ارائه خدمات به مردم دانست و گفت: تأمین معیشت و رفاه شهروندان یک وظیفه مشترک دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است که شورای شهر نیز در ایجاد هماهنگی بین آن‌ها به وظایف خود عمل می‌کند.

وی‌تصریح کرد: دغدغه‌ اعضای‌شورای شهر این است که محصولات باکیفیت با حذف واسطه‌ها و با مناسب‌ترین قیمت به دست مردم رسانده شود.

انحصار بازار میوه و تره‌بار در شیراز شکسته شود

قاسم مقیمی، عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز نیز با اشاره به مصوبه هیأت وزیران در خصوص عرضه ویژه‌ 8 محصول کشاروزی شامل پیاز، سیب‌زمینی، گوجه و خیار باغی و گلخانه‌ای، کاهو، سیب و پرتقال از طریق بازارچه های مستقیم، گفت: قرار شد که در هر شهرستان غرفه‌های رایگانی به عرضه‌ این محصولات پرمصرف اختصاص داده شود تا پس از انجام آزمایشات لازم از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات ارگانیک و با کیفیت با قیمت مناسب به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه لازم است انحصار بازار میوه و تره‌بار در شیراز شکسته شود، بیان داشت: عرضه مستقیم میوه از طریق طرح عرضه 8 محصول ارگانیک و ایجاد میدان‌های دیگر در شیراز از جمله راه‌های ایجاد رقابت و بهبود وضعیت فعلی میوه و تره بار در شهر شیراز و استان فارس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز