خبرگزاری کار ایران

۲۰ تا ۲۲ آذرماه در شیراز؛

کنگره علمی- کاربردی دندانپزشکی پارسه برگزار می‌شود/ شرکت‌های شبهه بیمه‌ای نفعی برای بیمار ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۲۰۰

دهمین کنگره علمی کاربردی دندانپزشکی پارسه با هدف ارتقا سطح علمی دانش دندانپزشکی، آشنایی با مواد دندانپزشکی، نشست پیرامون مسائل صنفی و فرهنگی در شیراز برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، دکتر نازیلا شهبازی امروز یکشنبه 17 آذرماه در نشست خبری برگزاری دهمین کنگره علمی کاربردی داندانپزشکی پارسه در شیراز گفت: در حالی انجمن دندانپزشکان در شعب به عنوان انجمن صنفی شعبه‌ای ندارند اما مسائل‌صنفی و مشکلات این حوزه را کارشناسی و به نهادهای تصمیم‌گیرنده اعلام می‌کنیم. 

شهبازی با اشاره به اینکه در این راستا تعامل خوبی با سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است؛ خاطرنشان کرد: همچنین پیگیری مسایل بهداشتی و درمانی گروه هدف و دانش آموزان مد نظر جامعه دندانپزشکان ایران شعبه فارس است.

*برگزاری بزرگترین رویداد علمی و نمایشگاهی در شیراز

در ادامه رئیس دهمین کنگره علمی کاربردی داندانپزشکی پارسه گفت: بعد از شعبه مرکزی، یکی از شعباتی هستیم که توانمندی خود را ثابت کرده ایم.

دکتر مهدی فروزانفر  با اشاره به استقبال شرکت ها در دهمین کنگره علمی دندانپزشکی عنوان کرد: این کنگره بزرگترین رویداد علمی و نمایشگاهی در جنوب کشور است که ۲۰ تا ۲۲ آذرماه به مدت ۲ روز برگزار می شود. 

وی همچنین از برگزاری جشنواره سلامت دهان و دندان خبرداد که توسط جامعه دندانپزشکی و بدون هیچ اعتبار مالی در جهت سلامت جامعه برگزار می‌شود.

فروزانفر ادامه داد: این جشنواره در تالار فرهنگیان جشنواره ای از ۲ روز قبل از برگزاری کنگره با حضور هزار و ۵۰۰ دانش آموز از مناطق عمده کمتر برخوردار طی ۲ روز با هدف سلامت بهداشت دهان و دندان بررسی و معاینه و آموزش و... برگزار  می شود.

*شرکت های شبه بیمه ای نفعی برای بیمار ندارند

وی همچنین با اشاره به پراکندگی بیمه ها و پوشش بیمه ها اذعان کرد: در دندانپزشکی برخلاف هزینه های بالایی که وجود دارد بیمه ها کمتر تمایل به پوشش دارند و فرصت را برای شرکت های شبه بیمه ای باز می کند که کاملا فریب است و نفعی برای بیمار ندارد و بدون نظارت در حوزه درمان ورود می کند.

فروزان فر افزود: تعدد ارگان‌هایی که در حوزه سلامت ورود کرده اند و معاونت درمانی که دارند نیز خود مشکلاتی ایجاد کرده است. 

رئیس دهمین کنگره علمی کاربردی داندانپزشکی پارسه با اشاره به افزایش تعداد بی رویه دانشجویان،  تعدد دانشکده ها و تبلیغ بر روی شغل دندانپزشکی و... گفت: این  باعث شده که فارغ التحصیلان زیادی در جامعه دندانپزشکی داشته باشیم درحالی که برای ایجاد اشتغال خود مشکل دارند. به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درحال حاضر سبد اقتصادی خانواده ها به نحوی است که نمی توانند برای درمان دندانپزشکی اقدام کنند.

فروزانفر با اشاره به برگزاری کارگاه عملی و پنل هلی تخصصی در دهمین کنگره پارسه یادآور شد:  گرچه تجهیزات دندانپزشکی به شدت تحت تاثیر مباحث ارزی است اما با این وجود نزدیک به ۹۰ شرکت در کنگره حضور خواهند داشت.

*ثبت نام بیش از هزار نفر در دهمین کنگره دندانپزشکی پارسه

در ادامه دکتر حسین میرهادی مشاور و دبیر اجرایی دهمین کنگره علمی کاربردی داندانپزشکی پارسه شیراز نیز نبود مرکزی برای برگزاری همایش ها در شیراز  نقصی دانست که برخلاف اینکه کنگره های علمی و درمانی زیادی برگزار می شود اما مرکز همایشی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت کنگره علمی کاربردی داندانپزشکی پارسه پر شده است، عنوان کرد: بیش از هزار نفر ظرفیت امتیازی و شرکت‌کننده داریم و امسال ظرفیت کمتری به ما دادند و ظرف هفته اول ظرفیت تکمیل شد. میرهادی۸۰ با اشاره به حضور 80سخنران در کنگره افزود: برای حضور در دهمین کنگره  براساس ظرفیت سالن ها محدودیتی وجود ندارد و همچنین بازدیدکنندگان از نمایشگاه بیش از ۳ هزار نفر پیش بینی می شود.

به گفته وی تمام رشته های تخصصی جراحی لثه، ایمپلنت، ارتودنسی، جراحی فک و صورت، ترمیمی و زیبایی و... در کنگره کارگاه عملی و علمی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز