خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

توزیع داروی درمان بیماری آنفلونزا در استان / نگرانی برای کمبود دارو وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۵۷۱

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با پیگیری و هماهنگی معاونت غذا و داروی دانشگاه، داروی مرتبط با بیماری آنفولانزا در بیمارستان‌ها، مراکز خدمات جامع سلامت و داروخانه‌های پوشش دهنده این بیماری، توزیع شده که پزشکان متخصص اطفال، داخلی و عفونی مستقر در این مراکز برحسب شرایط بیماران، دارو را تجویز می کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی گفت: با توجه به اقدامات مناسب و سریع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت و استقرار پزشکان متخصص اطفال، داخلی و عفونی در این مراکز و مدیریت دارو، سیر بیماری رو به کاهش است.

وی بیان اینکه هم استانی ها نگران کمبود داروی مرتبط با بیماری آنفولانزا نباشند، بر اهمیت خودمراقبتی افراد و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها برای سالم زندگی کردن تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: مصرف غذاهایی مانند آش و سوپ، مصرف مایعات زیاد، میوه، آبمیوه طبیعی و سبزی‌ها برای بهبود بیماری آنفولانزا موثر است.

همتی اضافه کرد: افرادی مانند بیماران قلبی عروقی، بیماران تنفسی و مبتلایان به آسم، خانم های باردار، بیماران مبتلا به دیابت و سرطان، بیماران پیوندی، کودکان زیر پنج سال و سالمندان بالای ۶۵ سال به دلیل اینکه سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند، باید بیشتر از سایر افراد مراقب سلامت خود باشند.

وی با تاکید بر نقش موثر آموزگاران و معلمان در اطلاع رسانی به دانش آموزان در خصوص شست و شوی دست با آب و صابون، تغذیه مناسب، پیشگیری و مراقبت گفت: به مدارس و مهدکودک ها نیز اعلام شده تا کودکان و دانش آموزانی که نشانه های آنفولانزا دارند، در منزل استراحت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: مردم به صورت خودسرانه از داروها به ویژه کورتون ها استفاده نکنند، زیرا نه تنها سیر درمانی بیماری را کند می کند، بلکه عوارض جانبی نیز به همراه دارد.

همتی اعلام کرد: تاکنون یک هزار و ۲۱ بیمار در بیمارستان های استان فارس بستری شدند که از این تعداد ۷۶ مورد مبتلا به بیماری آنفولانزا اعلام شد.

دبیر شورای سیاستگذاری مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: کمیته بررسی آنفولانزا در دانشگاه با حضور اعضای کمیته از واحدهای مختلف دانشگاه برگزار شد.

محمدجواد مرادیان افزود: در این نشست آخرین آمار حوزه بهداشت، بیماران بستری، کاهش مراجعان مشکوک به بیماری آنفولانزا، تامین دارو و نحوه توزیع آن در بیمارستان ها، مراکز خدمات جامع سلامت و داروخانه های پوشش دهنده این بیماری، تجویز دارو از سوی پزشکان متخصص اطفال، داخلی و عفونی و اقدامات حوزه های مختلف دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با پیگیری معاونت غذا و داروی دانشگاه، به میزان کافی دارو در مراکز مشخص توزیع شده است و هیچ جای نگرانی برای هم استانی ها وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز