خبرگزاری کار ایران

مراسم روز جهانی معلول در شیراز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۵۶۱

آئین روز معلولان در شیراز در حالی برگزار شد که برخی از مسئولان شهری و اعضا شورای اسلامی شهر شیراز برای همدردی با معلولین بر صندلی بر روی ویلچر تکیه زدند.

به گزارش ایلنا،  رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز  در این مراسم گفت: هنوز عبور از خیابان برای کودکان، سالمندان و معلولان دشوار است و باید این مهم را رفع کرد؛ به همین منظور شهروندان می‌توانند برای گزارش فضاهای نامناسب برای معلولان در سطح شهر یا پیشنهاد مناسب‌سازی با شماره ١٣٧ تماس بگیرند.

ابراهیم گشتاسبی‌راد گفت: با آنکه سال‌هاست اقدامات مناسب‌سازی برای سالمندان، کودکان و معلولان در سطح شهر انجام می‌شود، پیشرفت کار اندک است و قابل مشاهده عمومی نیست.

معاون شهردار شیراز با اشاره به اقداماتی همچون علامت‌دار کردن اتوبوس‌هایی با آرم صندلی چرخدار برای معلولان در سطح شهر یا جایگاه‌های مناسب آنان در قطار شهری ابراز داشت: گرچه این فعالیت‌ها صورت گرفته است، معلولان همچنان برای رفت و آمد در شهر دچار مشکلاتی هستند.

گشتاسبی‌راد با بیان اینکه گاه زندگی و رفت‌و‌آمد در شهر برای معلولان بسیار دشوار است و کافی است خودرا جای آنان بگذاریم، ابراز داشت: باعث تأسف است که طراحان شهری متوجه این قضیه نبوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی و اصلاح محیط شهری برای معلولان ضروری است و مسئولان شهری باید بررسی کنند در کشور‌های پیشرفته برای معلولان چه اقداماتی صورت گرفته که در سطح شهر بتوانند به آسانی رفت و آمد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز