خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات بازرسی انتخابات فارس خبر داد:

۷۲ مورد تخلف زودهنگام انتخاباتی در استان

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۸۸۹

رئیس هیات بازرسی انتخابات فارس گفت: ۷۲ مورد تخلف زودهنگام انتخاباتی در این استان را هیات‎‌های بازرسی رصد کرده اند که مورد شاخص آن تخلف یک داوطلب است که از روند ثبت نام خود تصویر گرفته و در فضای مجازی پخش کرده است.

به گزارش ایلنا عبدالرضا قاسم ‌پور در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات حوزه شهرستان های شیراز و زرقان در جمع خبرنگاران افزود:گرفتن فیلم و عکس حین ثبت نام داوطلبان یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتشار آن در فضای مجازی ممنوع است.

وی اعلام کرد: گزارش این تخلف در زمینه پخش فیلم یک نفر از داوطلبان در حین ثبت نام انتخابات مجلس در فضای مجازی به هیات بازرسی انتخابات استان فارس ارجاع شده و در حال بررسی است.

رئیس هیات بازرسی انتخابات فارس گفت:‌ گزارش ۷۲ مورد از تخلفات داوطلبان به هیات نظارت استان فارس و ستاد تخلفات انتخاباتی این استان ارسال شده است که بیشترین تعداد این تخلفات در زمینه حضور در محفل ها و مجالس و مطرح کردن مطالب صرفا انتخاباتی بوده است.

وی تصریح کرد: ‌حضور در مجالس در صورتی که از انتخابات سخنی به میان آورده نشود تخلف نیست.

رئیس هیات بازرسی انتخابات فارس با بیان اینکه گزارش تخلف انتخاباتی ۲ تا ۳ نفر از مدیران دستگاه های دولتی فارس به هیات بازرسی انتخابات این استان ارجاع شده است ادامه داد: تخلفات این مدیران در سطح اظهارنظر انتخاباتی بوده و در زمینه استفاده از امکانات دولتی نیست.

قاسم پور گفت: چنانچه ثابت شود که مدیران دولتی اقدام به تبلیغ انتخاباتی برای داوطلبان کنند گزارش این اقدام به بخش تخلفات سازمان و دستگاه مربوط و همچنین به دستگاه قضا ارجاع می شود.

او با بیان اینکه ۳۶ هیات بازرسی انتخابات در سطح شهرستان های استان فارس ایجاد شده گفت: هر هیات شهرستانی سه نفر عضو دارد و مردم می توانند گزارش هرگونه تخلف انتخاباتی را با شماره تلفن ۱۱۱ اطلاع دهند تا سریعا به آن رسیدگی شود.

وی اظهار داشت: مدیران و کارکنان دستگاه های دولتی به هیچ وجه نمی توانند به نفع و یا علیه داوطلبان انتخابات در ساعات اداری اظهارنظر کنند و یا اقدامی انجام دهند و این کار ممنوع است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز