خبرگزاری کار ایران

تبدیل خودروسازان به کارخانه معلول‌سازی در جامعه / افزایش یارانه مراکز نگهداری از افراد دارای معلولیت

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۳۷۷

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی فارس با انتقاد از سازمان‌های بیمه‌ای، اداره کل صمت و اداره کل راه و شهرسازی در عدم انجام وظیفه قانونی خود در قبال افراد دارای معلولیت خاطرنشان کرد: متاسفانه کارخانجات خودروسازی ایران خودرو و سایپا به کارخانه معلول‌سازی در جامعه تبدیل شده‌اند.

به گزارش ایلنا صادق کشفی‌نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ مصوبه جدید حمایتی هیئت دولت برای افراد دارای معلولیت افزود: بر اساس این قانون، حق پرستاری افراد دچار ضایعه نخاعی که پیش‌تر ماهانه 200 هزار تومان بود، در ابلاغ جدید به ماهانه 554 هزار تومان افزایش یافته است و این مبلغ به تازگی به حساب 26 هزار و 233 نفر افراد دارای ضایعه نخاعی در کشور که 2 هزار و 77 نفرشان در فارس هستند؛ واریز شده است.

به گفته مدیرکل بهزیستی فارس از این پس سهم مستمری پرداختی بهزیستی به صورت سه ماهه و از مبلغ 360 هزار تومان تا 480 هزار تومان به حساب مددجویان واریز می‌شود.

کشفی‌نژاد در ادامه خبر داد که به تازگی 51 واحد مسکونی در 14 شهرستان فارس به خانوار دارای دو فرد دارای معلولیت یا بیشتر تعلق گرفته است و به مابقی افراد نیز با تکمیل واحدهای مسکونی، خانه تعلق خواهد گرفت. به گفته کشفی‌نژاد در طرح نهضت تأمین مسکن، 10 هزار واحد مسکونی برای مددجویان فارس در نظر گرفته شده که تاکنون 6 هزار واحد مسکونی به 4 هزار معلول و 2 هزار مددجو تجویل داده شده و 4 هزار واحد مسکونی نیز در حال تکمیل است.

مدیرکل بهزیستی فارس در ادامه با اشاره به توافق جدید سازمان بهزیستی با سازمان تأمین اجتماعی گفت: بر اساس این توافق از این پس بهزیستی به صورت مستقیم حق بیمه سهم کارفرمایی افراد دارای معلولیت را به حساب تأمین اجتماعی واریز می‌کند و دیگر نیاز نیست که کارفرمایان این حق بیمه را پرداخت کنند.

مدیرکل بهزیستی همچنین در ادامه به اختصاص سهمیه سوخت به افراد دارای معلولیت در هفته جاری خبر داد و گفت: به تازگی یارانه مراکز نگهداری از افراد دارای معلولیت نیز افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی فارس در ادامه با باین اینکه سازمان بهزیستی کشور در پی تغییر رویکرد در خدمات‌دهی خود به مددجویان است، گفت: سازوکاری به نام «به اضافه زندگی» در دست اجراست که بر اساس آن مراکزی در شهرهای مختلف برای ارائه خدمات به مددجویان اختصاص می‌یابد و در آن صورت مددجویان و تمامی افراد جامعه از طریق سامانه‌های اینترنتی و موبایلی، یا مراجعه حضوری می‌توانند از خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند شوند.

صادق کشفی‌نژاد در ادامه با تأکید بر نقش سازمان بهزیستی در پیشگیری از بروز معلولیت‌ها، غربال‌گری‌های پیشگیرانه بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی را از جمله اقدامات این سازمان در پیشگیری از بروز معلولیت‌ها عنوان کرد و افزود: پس از اجرای تفاهم‌نامه جدید سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی، افزون بر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشت این دانشگاه نیز مسئول انجام غربال‌گری‌ها برای پیشگیری از بروز معلولیت‌های شنوایی و بینایی در نوزادان و کودکان خواهد بود.

خودروسازان به کارخانه معلول‌سازی در جامعه تبدیل شده‌اند

در ادامه این نشست معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی فارس با اشاره به مناسب‌سازی 25 درصدی اماکن و معابر شهری در استان برای تردد افراد دارای معلولیت گفت: متاسفانه بسیاری از دستگاه‌ها و ارگان‌ها به وظیفه قانونی خود برای مناسب‌سازی عمل نمی‌کنند و در عمل مشاهده می‌شود که آمدوشد به بسیاری از این ادارات، حتی برای زنان باردار و افراد مسن نیز قابل دسترسی نیست.

حمید گودرزی در ادامه با تقدیر از شهرداری شیراز به خاطر همکاری در زمینه مناسب‌سازی معابر و اماکن شهری برای دسترسی افراد دارای معلولیت افزود: باید توجه داشت که مناسب‌سازی تنها به ایجاد رمپ و آسانسور برای افراد دارای معلولیت بسنده نمی‌شود و به عنوان مثال حضور رابط شنوایی یکی از الزامات هر اداره و دستگاه برای خدمات‌رسانی به افراد دارای معلولیت است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز