خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد فارس خبر داد:

برگزاری سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت در شیراز

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۹۷۶

رئیس دانشگاه آزاد واحد فارس با اشاره به فعالیت قرآنی دانشگاه آزاد عنوان کرد: سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت در روز ۱۲ آذر در مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم در دانشگاه آزاد شیراز برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، محمدکاظم کاوه پیشقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به پژوهش قرآنی متعدد تصریح کرد: حدود ۴۰ کتاب و  مقاله در حوزه پژوهش های قرآنی توسط دانشجویان نوشته شده است که ۳ اثر برگزیده اعلام می شود.

وی با بیان اینکه شیراز نخستین شهر در جهان اسلام است که دروازه قرآن داشته تصریح کرد: همچنین مسجد جامع عتیق تنها مسجدی بود که در آن قرآن‌نویسی انجام می‌شده و محل کتابت آنها هم به شکل کعبه ساخته شده بود و اینجا مکانی بود که حافظ نمازهای صبح خود را در آنجا اقامه می‌کرد.

کاوه پیشقدم افزود: در قرن هفتم هجری قریب ۲ هزار زن در کنار حرم شاهچراغ(ع) آموزش‌های قرآنی می‌دیدند و این‌ها همگی مسائلی است که در تاریخ آمده است و علاوه بر این‌ها وجود عارفان و فیلسوفان بزرگی نظیر حافظ و ملاصدرا و غیره نیز بر سبقه درخشان این شهر افزوده است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس درحالی شیراز دارای چنین پیشینه درخشانی است که انتظار می‌رود   این وجهه از کلان‌شهر شیراز به عنوان شهر اولیا، عرفا و شهر قرآن زنده شود که این کار هم با همت اهالی رسانه و فرهنگ میسر خواهد بود.

کاوه پیشقدم یادآور شد: مراسم اختتامیه روز ۵ شنبه ۱۴ آذر با حضور دکتر ولایتی و دکتر تهرانچی در حرم مطهر شاهچراغ با حضور ۵۰۰ شرکت کننده برگزار خواهد شد.

 گسترش فرهنگ قرآنی شیراز

همچنین معاون فرهنگی و دانشجویی واحد دانشگاه آزاد فارس با اشاره به برگزاری جشنوارهملی قرآن و عترت گفت:   گام دوم انقلاب در پرتو قران کریم شعار جشنواره است که در بخش های مختلف برگزار می شود.

مریم زیبایی نژاد  افزود: شرکت کنندگان در جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در بخش آوایی، معارفی، هنری، ادبی و پژوهشی با هم رقابت می کنند و دانشجویان در قسمت آوایی، تواشیح، اذان، تحقیق، حفظ قرآن و... در شیراز رقابت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در بخش اول معارفی، هنری،  ادبی و پژوهشی داوری ها صورت گرفته است، ابراز کرد: در برگزاری جشنواره معرفی شخصیت های قرآنی شیراز و گسترش فرهنگ قرانی شیراز از اهمیت برخوردار است. 

افتتاحیه ایستگاه ۳۴جشنواره ملی قرآن و عترت در شیراز

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس نیز عنوان کرد: تمسک به معارف ناب قرآن برای ایجاد سبک زندگی شاد سالم نیاز اساسی است و دانشگاه‌ها  به عنوان خط مقدم جهاد در عرصه فرهنگی در دوره کنونی هستند.

به گفته حجت‌الاسلام سجاد نیکخو توجه به مبانی قران علاوه بر حالت شکلی، با ایجاد رشته های تخصصی علوم قران و حدیت در سه مقطع باب جدیدی را باز کرده است

وی همچنین در خصوص جشنواره ملی قرآن و عترت گفت: این جشنواره  به ایستگاه ۳۴ رسیده است که بین دانشجویان برگزار می شود و ۵۰۰ هزار دانشجوفعال فرهنگی و قرانی از دانشگاه های مختلف دولتی، فرهنگیان، غیر انتفاعی، پیام نور و واحد دانشگاه آزاد در مراحل مختلف طی ۳ روز در شیراز با هم رقابت می کنند.

نیکخو یادآور شد افتتاحیه این دوره جشنواره در روز ۱۲ آذر در مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم در دانشگاه آزاد شیراز برگزار می شود 

مشارکت 200 هزارنفری دانشجویان دانشگاه آزاد درجشنواره ملی قرآن و عترت

رییس اداره کانون های قران و عترت دانشگاه ازاد اسلامی با اشاره به جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در سال‌های اول با مشارکت ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در کل کشور در بخش‌های مختلف آوایی، مفاهیم و هنری، ادبی و پژوهشی آغاز شد ، تصریح کرد: در سال جاری نیز بیش از ۳۰۰ هزار نفر از دانشجویان سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند که بالاترین آمار از نظر کمیت مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است چنانچه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره امسال مشارکت کردند..

به گفته علی عزتی همچنین دربخش قران و عترت بیش از ۳ هزار نفر از دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره جشنواره شرکت کرده اند

وی افزود: جشنواره ملی قران و عترت شامل فعالیت دستگاه های مختلف است که برای دومین بار به میزبانی دانشگاه آزاد برگزار می شود.

عزتی با بیان اینکه این جشنواره تنها جشنواره قرآنی است که تمام عقاید و مذاهب دانشجویان را جمع کرده است؛ یاداورشد: جشواره در ۴۲ رشته برگزار شامل ۱۶ رشته آوایی، ۱۶ رشته بخش هنری ادبی پژوهشی و ۹ رشته در بخش مفاهیم قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره در سه مرحله برگزار می شود؛ عنوان کرد: در  مرحله مقدماتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در شرکت کردند و نهایتا بیش از هزار و ۲۰۰ نفر و آثار به مرحله بعد راه یافتند که در بخش آوایی ۴۵۰ نفر در بخش کشوری به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز