خبرگزاری کار ایران

بک جامعه‌شناس در گفت و گو با ایلنا :

برخی اتفاقات باعث قهر مردم از دولت می شود/ دولت ها مردم را محرم خود بدانند نه دشمن خود

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۹۰۵

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد جهرم گفت: افزایش قیمت بنزین بدون بازنگری در نحوه اداره بخش‌های دیگر از جمله صنعت خودرو ، وضعیت حمل ونقل شهری و .... نه تنها بازخورد چشمگیری در اقتصاد مردم ندارد بلکه فشار چندبرابری آن را اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه باید تحمل کنند.

به گزارش ایلنا کرامت‌الله راسخ در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین زنجیره‌های اجرای طرح‌های ملی، همگام کردن مردم با آن است؛‌ به این شکل که مردم ضمن درک ابعاد مختلف طرح، خود را در آن سهیم بدانند.  

وی گفت: درباره افزایش قیمت بنزین، نحوه عملکرد و اطلاع‌رسانی دولت نقص داشته که این نشان از سیاستی است که دولت‌های بیشتر  جوامع در حال توسعه در بسیاری از تصمیم گیری‌های خود  آن را در اولویت قرار می‌دهند به این معنی که ملت را محرم خود ندانسته و گاهی دشمن می پندارند. به طوری که با آنها  شفاف سخن نمی‌گویند و در اغلب موارد نگاهشان به مردم ابزاری و در موضع کمک کننده به آنها در موقع لزوم، بوده‌ است.

 راسخ با بیان اینکه در موضوع افزایش قیمت بنزین شرایط جامعه در نظر گرفته نشده، یادآور شد: در کنار این تصمیم باید سیستم حمل و نقل عمومی تقویت می‌شد و راهکاری که دولت برای پرداخت معیشت ارائه کرد، باید پیش از این مطرح و حتی عملیاتی می شد.

نتیجه انباشت مطالبات فوران غیرمنطقی و  غیر عقلایی است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد جهرم معتقد است: نبود حلقه واسط بین مردم و دولت‌ به مرور  باعث بروز برخی از اتفاقات می‌شو‌د که یکی از آنها فاصله بیشتر مردم از دولت است و عواقب و پیامدهای قهر مردم با دولت، حتمی و قطعی است و وقتی حرف‌ها و مطالبات انباشته می‌شود، در نتیجه فوران می‌کند که در برخی موارد این فوران مطالبات ممکن است منطقی و عقلانی نباشد.

راسخ معتقد است از آنجا که 60 درصد جمعیت ‌خاورمیانه زیر 30 سال هستند این موضوع باعث شد‌ه تا شکاف بزرگی بین نسل قدیم و جدید بوجود بیاید بخصوص آنکه دولت -حکومت‌های  بسیاری از کشورهای  این منطقه ، علاقه‌ای به گفت و گو  با مردم خود ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز