خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت فارس خبر داد:

رتبه ۴ فارس در تعداد معادن در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۸۹۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به رتبه ۴ این استان از نظر تعداد معادن در کشور، بیان کرد: فارس از نظر میزان استخراج رتبه ۴ و از نظر ذخایر معدنی جایگاه ۸ کشور را در اختیار ‌دارد و از جمله استان‌هایی است که بالاترین میزان کشف‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده ‌است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا ایزدی در دهمین نشست شورای معادن فارس با اشاره به اینکه موضوع تشکیل کنسرسیوم میان بهره‌برداران معادن آهن استان در دست اقدام است، گفت: طرح اکتشاف آهن شمال استان فارس، مطالعه دولومیت جنوب استان و مطالعه منابع شن و ماسه جهت جابجایی معادن منطقه دوکوهک شیراز، مطالعه و پی جویی مواد معدنی شهرستان رستم و ممسنی توسط سازمان ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در دست بررسی و انجام مناقصه‌های مربوطه است.

وی با بیان اینکه امروزه معدن به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه در کشور به شمار می‌رود، افزود: معادن  در استان فارس از اصلی ترین محورهای توسعه و از جایگاه ممتازی برخورداراست و امیدواریم با کمک فعالان، دست اندرکاران و سرمایه گذاران این بخش بتوانیم اقتصاد استان را نیز با تحرکی پویا تر همراه سازیم تا در این فضای خوب بخش معدن و فعالان آن حداکثر بهره‌وری را در فعالیت‌های اقتصادی خود داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خاطرنشان کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار، تسریع در انجام امور و حمایت و توسعه معادن، شورای معادن استان فارس به عنوان استان‌های پیشرو در تشکیل شورای معادن استانی در کشور است.

ایزدی همچنین با تاکید براینکه شورای معادن ظرفیتی برای توسعه معادن فارس است، عنوان کرد: شورای معادن استان به صورت ماهانه با همه اختیارات استانی در محل استانداری فارس  به ریاست  استاندار فارس و دبیری سازمان صمت برگزار و در خصوص سایر مسایل و مشکلات  معدنی استان اظهار نظر  و راهکارهای قانونی واجرایی را  اتخاذ می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز