خبرگزاری کار ایران

پارسایی عنوان کرد:

نمی‌توان انتظار داشت قیمت بنزین یک شبه تغییر کند و مردم اعتراض نکنند/ دادگاه دستگیر شدگان اعتراضات اخیر علنی برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۴۶۹

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه نمی توان انتظار داشته باشیم که قیمت بنزین یک شبه تغییر کند و هیچ اعتراضی توسط مردم انجام نشود، ادامه داد: باتوجه به اینکه قیمت استراتژیک ترین محصول مانند بنزین یک شبه تغییر پیدا می کند و به مردم اطلاع رسانی نمی شود، بنابراین اگر جامعه در قبال این‌اتفاق سکوت کند یک جامعه مرده و خموده است.

به گزارش ایلنا، بهرام پارسایی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس افزود: در برنامه ششم توسعه مقرر شد که در آمد اماکنی که به صورت هیات امنایی اداره می شود صرف توسعه استان مرکز شود، اما عواملی مانند کسری بودجه کشور اجازه چنین کاری را نمی داد.

وی بیان داشت: با تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، خرج نشدن هزینه‌های حاصل از اماکن گردشگری برای توسعه استان، اقدامی توجیه ناپذیر است.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه جهانی بودن شخصیت حافظ واقعیتی انکار ناپذیر است، گفت: این مهم می تواند به عنوان یک درآمد مناسب سبب توسعه استان فارس شود این در حالی است که درآمدزایی اماکن و پتانسیل های تاریخی استان و شهر شیراز در دو مقطع زمانی (دوره کریم خان زند و سال 1313) توانسته تحول مناسبی برای استان داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه برای ساخت بیمارستان 750 تختخوابی میانرود در بودجه 98 یک ردیف ملی تامین شد، اما الان به این موضوع ایراد گرفتند، خاطرنشان کرد: در چند دهه اخیر یک بیمارستان ژنرال دولتی در فارس ساخته نشده و تمام مراکز درمانی که ساخته شده است مراکز خصوصی و خیرساز بوده؛ و دولت در این زمینه در فارس سرمایه‌گذاری نکرده است و قطعا اگر خیران و بخش خصوصی نبودند فارس در پزشکی حرفی برای گفتن نداشت.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه از آقای تاجگردون در سمت جدید انتظار می رود که تمام تلاشش را جهت هیات امنایی شدن اماکن تاریخی و گردشگری استان به کار گیرد، ادامه داد: این مهم سبب می شود که بودجه این اماکن به استان بازگردد و صرف توسعه شود.

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه 40 درصد بیمارانی که به مراکز درمانی و بیمارستان های استان مراجعه می کنند از استان های دیگر هستند، ادامه داد: از مسئولان محترم تقاضا داریم که تمهیدات مناسب را جهت راه‌اندازی بیمارستان میانرود بیندیشند.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه قطعی اینترنت و فضای مجازی روزانه لطمات زیادی را به اقتصاد کشور وارد می کند، ادامه داد: اقدامات اخیر در کشور مایه تأسف دوستداران نظام و مردم شد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به اینکه تمام افراد اعتراضات را حق مردم می دانند، ادامه داد: این مهم چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد، بطوری که هیچ مسئولی پیدا نمی شود که منکر حق اعتراض توسط مردم شود.

پارسایی با بیان اینکه تامین نکردن یک بستر مناسب برای اعتراضات مردم توسط مسئولان جزو قصورات ما محسوب می شود، ادامه داد: در همین راستا از دوستان و همکاران محترم امنیتی و قوه قضائیه و استاندار محترم که ریاست شورای تامین استان را بر عهده دارند، تقاضا دارم در مجازات افراد خاطی اقدامی انجام دهند که به واسطه آن تر و خشک با هم نسوزند.

نماینده شیراز در مجلس افزود: طبق بازدید میدانی که بنده داشتم بسیاری افراد بر این باور اذعان کردند که تا عصر روز شنبه هیچ آتش و آشوبی در خیابان سطح شیراز صورت نگرفت تا اینکه یک سری افراد آتش بیار معرکه شدند و اقدام به تخریب اماکن و آسیب زدن به شهر کردند که مسئولان باید بعد از شناسایی، برای مقابله با این افراد اشد مجازات را در نظر بگیرند.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه نباید حق مردمی که به دلیل تضعیف حق و حقوق خود اعتراض کردند تضعیف و ضایع شود، افزود: جهت روشن شدن ابهامات و اقدامات موجود و افرادی که به صورت خواسته یا ناخواسته با مخالفین مردم و نظام در خارج از کشور همصدایی کردند، خواهشمندم که مسئولان دادگاه این افراد را به صورت علنی برگزار کنند.

نماینده شیراز با بیان اینکه افرادی که حق اعتراض مدنی دارند نباید همانند اغتشاشگران هزینه بپردازند، افزود:برگزاری دادگاه علنی می تواند افرادی که با اهدافی مانند همکاری با دشمنان نظام یا زدن دولت، آتش‌بیار معرکه اتفاقات اخیر شدند را مشخص کند.

وی با بیان اینکه تصمیم افزایش قیمت بنزین توسط یک شخص اتخاذ نشده است، ادامه داد: اگرچه بنده جزو ستاد دکتر روحانی بودم باید اذعان کنم که تصمیم افزایش قیمت بنزین توسط مجلس یا شخص جناب روحانی نبوده است؛ بلکه این تصمیم در شورای هماهنگی اقتصادی اتخاذ شده است و حامیان این تصمیم باید از این اقدام‌شان دفاع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز