خبرگزاری کار ایران

اکبری در گفت و گو با ایلنا:

بهتر بود قیمت بنزین به‌تدریج افزایش می‌یافت/ قرار نبود تا پایان سال افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۸۸۴

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه تصمیم افزایش قیمت بنزین به‌راحتی قابل بازگشت نیست، افزود: بهتر بود که دولت با استفاده از اختیاری که مجلس در اختیارش قرار داده بود، روند افزایش قیمت بنزین را به صورت تدریجی انجام می‌داد.

علی اکبری در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه از افزایش قیمت بنزین تا زمان اعلام رسمی آن اطلاعی نداشته است، گفت: به نظرم سازوکاری که در دولت اصلاحات برای تنظیم قیمت بنزین وجود داشت و بهای سوخت به‌صورت سالانه و با درصدی متناسب افزایش می‌یافت، سازوکاری بهتر بوده است؛ چراکه هم فشار چندانی به مردم وارد نمی‌شد و هم دولت می‌توانست بخشی از مابه‌التفاوت یارانه پنهان را جبران کند.

اکبری در ادامه با بیان اینکه این تصمیم در جلسه سران قوا گرفته شده ، افزود: در جریان جلسه‌ای غیرعلنی که چندماه پیش با دولت داشتیم، قرار بر این بود که قیمت بنزین تا پایان امسال افزایش نیابد. 

نماینده شیراز در مجلس در ادامه با اشاره به یارانه پنهان 990 هزار میلیارد تومانی که دولت به انرژی و سوخت پرداخت می‌کند، گفت: این یارانه پنهان عمدتاً به نفع اقشار پردرآمد و به زیان اقشار کم‌درآمد جامعه است؛ به‌نحوی که اقشار پردرآمد 16 برابر بیش از اقشار کم‌درآمد از این یارانه پنهان استفاده می‌کنند.

 علی اکبری معتقد است درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین و تعلق‌گرفتن آن به اقشار کم‌درآمد می‌تواند نابرابری میان اقشار پردرآمد و کم‌درآمد را کاهش دهد.

اکبری در در ادامه با تأکید بر اینکه باید معاش دهک‌های پایین جامعه تأمین شود، خاطرنشان کرد: می‌توان امیدوار بود که با این طرح، فشارها بر اقشار کم‌درآمد کاهش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز