خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن انبوه‌سازان فارس عنوان کرد:

انبوه سازان آمار بیکاری را کاهش داده اند

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۳۰۲

رئیس‌انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان‌ فارس گفت: انبوه‌سازان و سرمایه گذارن بخش مسکن در درجه اول آمار بیکاری و عواقب آن را کاهش داده‌اند که باعث چرخش درآمد نقدینگی و ایجاد درآمد پایدار برای دولت شده است.

به گزارش ایلنا، مهرداد خائف در اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور در شیراز بیان کرد: انبوه سازان و سرمایه گذاران بخش مسکن با داشتن ۱۲ درصد سهم اشتغال و ۳۰ درصد گردش مالی موثرترین محرک بخش اقتصاد و پیشران اقتصاد کشور هستند که با کمترین تاثیر از تحریم ها آن را فعال کرده اند.

وی تصریح کرد: در دوره ای از تاریخ کشور هستیم که سخت ترین تبعات اقتصادی و اجتماعی داریم و برای کم کردن آثار آن به همدلی سیاسی و اقتصادی و دوری از جناح بندی و روش های آزمون و خطا نیاز است.

خائف معتقد است با عدم هماهنگی، نگاه دستوری و با شعار به بخش‌خصوصی اثرات مثبت انبوه‌سازان مسکن محقق نمی شود و از این رو در بخش نگرش باید بازار تقاضا را شکل داد و سعی در مخفی کردن نیاز مسکن نداشت و آن را علنی کرد.

به گفته وی برخلاف تفکرات سنتی - ایرانی ، نگاه سرمایه ای و پشتوانه ای به مسکن را باید صرفا برای دوران گذر زنده کرد.

این فعال حوزه صنعت مسکن تقویت توسعه مسکن ساده و امنیت محور، امنیت فکری و سرمایه ای برای تولید کننده و خریداران، استفاده از طرح های تفصیلی کارشناسان و تبدیل به مزیت زندگی در بافت تاریخی را از مواردی دانست که باید مدنظر باشد.

به گفته خائف همچنین کلیه قوانین غیرکارشناسانه و بازدارنده که از سال ۷۵ با شکل گیری شورا ها ایجاد شد باید بازنگری شود و قوانین ساده سازی و مانع ایجاد رانت شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر مدیریت واحد شهری غیر ممکن است، اظهار کرد: مدیریت بخش مسکن توسط استاندار و فرمانداران مشخص شود و همچنین باید هزینه و نرخ پول را در کشور به طور خاص برای بخش مسکن پایین آورد تا یک مزیت رقابتی برای تولید و بازار مسکن به وجود آید.

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان فارس  با اشاره به اینکه ارائه خدمات به سازندگان در دستگاه های خدمات رسان باید واقعی شود؛ عنوان کرد: نباید با اعمال غیر کارشناسی وجوه اضافه بر قانون دریافت شود و درحال حاضر موازی کاری ها در شهرداری و سازمان نظام مهندسی ودستگاه خدمات رسان باعث اتلاف انرژی و افزایش هزینه تمام شده  است که باید این موازی کاری ها برداشته شود.

 خائف یادآور شد: لازم است که قانون پیش فروش که ضد تولید و مغرضانه است بازنگری شود و تسهیلات بانکی متناسب با واحدهای ملکی و تجاری پرداخت شود چنانچه درحال حاضر معرفی  به بانک توسط سازنده ها مشکل ساز شده است.

وی همچنین پیرامون طرح اقدام ملی مسکن گفت: این طرح محرک و مفید است و در عین حال بارزترین ایراد نحوه انتخاب شریک، سازنده و متن قرارداد است که باعث ورود افراد غیرحرفه ای می‌شود.

خائف همچنین از بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی خواست که انبوه سازان را تولید کننده قلمداد کنند و از همان مزایای مصوب شده برای تولیدکنندگان برخوردا نمایند.

 حمایت از انبوه سازان مسکن راه عبور از بحران اقتصادی

 دبیر انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان فارس با اشاره به اینکه چرخه اقتصادی مسکن از نظر درآمدی بعد از نفت در رتبه دوم قرار دارد؛ ابراز کرد: اگر بخواهیم از بحران اقتصادی حاکم بر کشور عبور کنیم راهی جز حمایت از بخش خصوصی، انبوه سازان، سازندگان و سرمایه گذاران مسکن وجود ندارد.

محمدرضی‌پیرو افزود:با نگرش جدید در حوزه مسکن بارقه‌ای ایجاد شده است که مسئولیت جهادگران عرصه ساخت وساز را دو برابر می کند.

به گفته وی بخش خصوصی بازوی توانمند دولت است که نیاز به حمایت بیشتری دارد به ویژه اینکه بیشترین مشکل سرمایه گذاران و انبوه سازان در بروکراسی اداری است.

وی با بیان اینکه انبوه سازان بیشتر در سطح لایه میانی و پایین ترمشکل دارند؛ ابراز کرد: پیشنهاد می‌شود کمیته ای در دستگاه ها به صورت مشترک جهت تسریع در کار و رفع موانع سرمایه گذاران تشکیل شود.

پیرو تصریح کرد: اگر مسئولان حمایت خود را از انبوه سازان بخش مسکن ادامه دهند سبب رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار و هدایت سرمایه در چرخش تولید خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز