خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی فارس مطرح کرد:

وصول 18 هزار میلیارد ریال درآمدهای مالیاتی در فارس/ 350 پرونده برای تراکنش‌های سنگین بانکی

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۹۸۲

مدیرکل امور مالیاتی فارس از وصول 18 هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم و مالیات غیرمستقیم در هفت ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، ناصر هاشمی افزود: در هفت ماه نخست سال جاری، حدود 18هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی در استان فارس وصول شد که این تحقق درآمد ناشی از کوشش و درایت مالیاتی همکاران، شناسایی منابع جدید مالیاتی، شناسایی فرارهای مالیاتی و وصول معوقات مالیاتی سالهای گذشته است.

وی اظهار داشت: تا پایان مهرماه سال جاری بیش از ده هزار و 570 میلیارد ریال مالیات‌های مستقیم و هفت هزار و 358 میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم در استان به حیطه وصول در آمده است.

هاشمی افزود: در همین مدت در بخش مالیات‌های غیرمستقیم 7 هزار و 358 میلیارد ریال مالیات وصول شده که از این میزان بیش از 3 هزار و 512 میلیارد ریال عوارض وصول و به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و عشایر استان واریز شده است .

وی با بیان اینکه در هفت ماه گذشته یک هزار و 244 میلیارد ریال عوارض به شهرداری شیراز و بیش از 121 میلیارد ریال نیز به دهیاری‌های شهرستان شیراز واریز شده است، خاطرنشان کرد: البته شهرداری‌های سایر مناطق استان به جز شیراز نیز یک هزار و 236 میلیارد ریال دریافت کرده‌اند و دهیاری‌ها و عشایر استان نیز 910 میلیارد ریال دریافتی داشته‌اند.

هاشمی با اشاره به بخشنامه شماره 41/98/200 سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص بخشودگی جرائم اظهار داشت: بمنظور تکریم مودیان محترم و بهره مندی حداکثری از تسهیلات و در راستای اجرای این بخشنامه، با استقبال مودیان مالیاتی در مهرماه سال جاری 11 هزار درخواست بخشودگی جرائم مالیاتی دریافت شده و 369 میلیارد تومان از جرائم بخشیده ، 353 میلیارد تومان تخفیف جرائم مالیاتی و 100 میلیارد تومان از اصل مالیات وصول گردیده است که با اتخاذ این رویکرد بیشتر جانب مودیان مالیاتی را داشته ایم.

مدیرکل امور مالیاتی فارس، از تشدید مبارزه با فرار مالیاتی و قاطعیت در برخورد با مصادیق جرم مالیاتی خبر داد و گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی، فرار مالیاتی کاهش یافته و نظام اقتصادی به سمت شفافیت سوق یافته است .

وی، مبارزه با فرار مالیاتی را از برنامه های مهم و اولویت ‎ دار نظام مالیاتی دانست و خاطرنشان کرد: سیاست مبارزه با فرار مالیاتی با جدیت و با اتکا بر سامانه های اطلاعاتی سازمان دنبال می شود و در استان فارس نیز از سال 95 با تشکیل کارگروه

ویژه رسیدگی به تراکنش‌های سنگین و مشکوک بانکی تاکنون 350 پرونده در این خصوص مورد رسیدگی قرار گرفته که 200 میلیارد تومان مالیات مشخص شده که از این میزان 32 میلیاردتومان آن وصول شده است.

هاشمی با بیان اینکه، در حال حاضر با تکیه بر میلیاردها رکورد اطلاعاتی ذخیره شده در پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی، امکان شناسایی فرارهای مالیاتی و مودیان جدید بسیار سهل تر از گذشته شده، اظهار داشت: این پایگاه، کلیه اطلاعات مورد نیاز مالیاتی را از دستگاهها و بر اساس گزارش های مردمی، دریافت، نگهداری، پردازش و برای استفاده در اختیار فرآیندهای مالیاتی سامانه مذکور قرار می دهد که وجود این پایگاه در رابطه با فرار مالیاتی، پولشویی و برقراری عدالت مالیاتی در کشور بسیار حایز اهمیت است و شناسایی فرارهای مالیاتی صرفا با تکیه بر ظرفیت فناوری‌های اطلاعاتی مربوط به طرح جامع مالیاتی امکان پذیر بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال "رونق تولید" اعلام کرد در تعامل این اداره کل با اداره کل صنعت، معدن و تجارت ، اتاق بازرگانی شیراز ، اداره گمرک و اداره کل تعاون، کارگروه ویژه ای نیز جهت بررسی مشکلات مالیاتی صنایع و شرکت های بحران دار استان به منظور رفع موانع موجود تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز