خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس جمهور انجام می شود؛

افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شیراز

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۲۲۲

استاندار فارس با بیان این که منابع مورد نیاز تاسیس تصفیه خانه شش شهرستان از بانک توسعه استانی تامین شده است از افتتاح تصفیه خانه شماره دو شیراز خبر داد و افزود: تصفیه خانه فاضلاب شماره 2شیراز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایلنا عنایت الله رحیمی در نشست هم اندیشی فعالان بخش اقتصادی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان فارس افزود: در نیمه دوم سال جاری، ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی و عمرانی با حضور رئیس جمهور در این استان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: براساس شناساسی وضع موجود و توانمندی های استان، اهداف توسعه استان، بر مبنای نیازمندی ها و ارزش ها و سندهای بالادست تعیین شده است.

استاندار فارس با اشاره به این که برای اکتشاف معدنی در۱۷ هزار کیلومترمربع از پهنه‌ های معدنی استان با ایمیدرو قرارداد منعقد شده است، اظهارکرد: به منظور ساماندهی حوزه معادن، افزایش کیفیت برداشت توسط بخش خصوصی، راه اندازی معادن جدید و تشویق به تکمیل زنجیره تولید و فراوری از برنامه های مدیریت ارشد استان بوده است.

استاندار فارس همچنین به فعالیت های صورت گرفته در حوزه زیرساخت های ارتباطی استان اشاره کرد و گفت: در زمینه تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان با پیشرفت فیزیکی 78 درصد، نیازمند همکاری بانک‌ های مسکن، سپه و ملی و صادرات هستیم که از این بانک ها درخواست وام شده است.

رحیمی افزود: تاکنون بانک مسکن آمادگی خود را برای پرداخت ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات اعلام کرده است که امیدوارم این همکاری شامل حال سایر بانک ها نیز شود تا بتوانیم این آزاد راه را تا سال ۱۳۹۹ به بهره‌ برداری برسانیم.

استاندار فارس همچنین به فعال بودن سه فرودگاه بین المللی در این استان اشاره کرد و گفت: در زمینه توسعه سالن های فرودگاه فعالیت خوبی صورت گرفته است.

رحیمی به اقدامات صورت گرفته در حوزه آب اشاره کرد و افزود: در این دولت ۲ سد در فارس افتتاح شده و سه سد دیگر امسال و سال آینده افتتاح می شود.

وی گفت: آبرسانی برای محرومیت زدایی در دستور قرار دارد؛ آبرسانی به جهرم با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید، آبرسانی به جهرم آماده بهره برداری است، خط دوم آبرسانی به شیراز و آبرسانی به سعادت شهر و ارسنجان در همین چارچوب پیگیری شده و هزینه های بسیار بالایی برای دولت داشته است.

استاندار فارس با تاکید بر این که در زمینه گازرسانی انقلابی در این استان صورت گرفته است، گفت: تعداد روستاهای گازرسانی شده در فارس از حدود 600 روستا در سال 92، به حدود یک هزار و 900 روستا رسیده است..

وی خطاب به وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: درخواست داریم در خصوص کاهش تراکم و تمرکز تصمیم گیری‌ ها مطابق با اصل ۱۲۷ قانون، تعیین نماینده ویژه برای تسریع در حل مشکلات مورد توجه قرار گیرد، و در خصوص مسائلی مانند محاسبه نشدن حقوق استان فارس در زمینه صادرات برخی اقلام به عنوان مبدا صادراتی، تسریع در اتمام ساختمان گمرک منطقه ویژه اقتصادی شیراز، افزایش سقف اختیارات بانکها در پرداخت تسهیلات، کاهش تعداد سامانه‌ ها برای ثبت اطلاعات فعالان اقتصادی، پرداخت وام به پیمانکاران پروژه‌ های دولتی و مشارکت بانک ها در اجرای این پروژه‌ها، چاره اندیشی شود.

رحیمی افزود: قرار بود به سرمایه گذاران خارجی با سپرده ۲۵۰هزار دلاری، اقامت پنج ساله داده شود اما متاسفانه فرم های وزارت امور اقتصادی و دارایی مشکلاتی را برای تحقق این مهم ایجاد کرده است.

استاندار فارس افزایش مشوق های مالیاتی برای صادرات را در گسترش صادرات موثر دانست و گفت: باید سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در ایران به عنوان سرمایه گذاری خارجی محسوب گردد زیرا اعمال تحریم های اقتصادی ورود سرمایه از مبادی رسمی و بانکی را به داخل کشور با مشکلاتی روبرو کرده است و باید تدبیری برای ورود سرمایه های ایرانیان به داخل کشور اندیشیده شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس به بالا بودن قیمت پول و مشکلات نقل و انتقال پول به داخل کشور اشاره کرد و گفت: به منظور تسهیل فعالیت های اقتصادی باید برای کاهش تعداد سامانه ها و تعریف سامانه واحد تدابیری اندیشیده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز