خبرگزاری کار ایران

آیت الله دژکام در دیدار با وزیر اقتصاد تاکید کرد:

ضرورت تخصیص اعتبار کافی برای 4 پتروشیمی بر زمین مانده فارس

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۰۷۱

امام جمعه شیراز خواستار پیش‌بینی و تخصیص اعتبار از محل صندوق ذخیره ملی برای 4 پتروشیمی بر زمین مانده فارس شد و تاکید کرد که با فعال شدن این صنایع، تحولی اساسی در این استان ایجاد خواهد شد که بر کشور تاثیرگذار است.

به گزارش ایلنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با فرهاد دژپسند، با بیان اینکه امروز روابط و همکاری خوبی بین مدیران و دستگاه‌های مختلف در فارس وجود دارد، گفت: با توجه به وضعیت کنونی، کشور برای پیشبرد اهداف همکاری و همیاری نیاز دارد.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته ، گفت: اگر تاکنون دشمن نتوانسته به اهدافش برسد به دلیل همکاری‌های موجود در سطح ملی و جلسات و همفکری‌های سران قوا است، گفت: مردم نیز فضا را درک کرده و تاکنون همکاری کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد که برخورداری استان فارس از اعتبارات ملی در حوزه‌های مختلف متناسب با تاثیرگذاری آن در هر یک از بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیست.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مردم زمانی که احساس کنند با مسئولان فاصله ندارند، قطعا همراهی بیشتری خواهند داشت، گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب مدام تاکید می کنند که به درون کشور توجه داشته باشید، یعنی توانایی یک ملت را به رخ دشمن بکشیم و این توانایی یک جریان سیاسی نیست.

وی یکی از مباحث مهم در توانمندی جامعه را عدالت در توزیع ثروت کشور دانست و گفت: به نظر می رسد گاهی اوقات استان هایی بیش از آن مقداری که قاعدتا باید بهره مند شوند، بهره می برند و استان های دیگر عقب می افتند و این در راستای تحقق عدالت نیست.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در اوایل انقلاب بحثی پیرامون استان های برخوردار و غیر برخوردار داشتیم و اگر آنگونه باشد بالاخره استان هایی عقب هستند و باید حمایت شوند، خاطرنشان کرد: بنده چندین سال است در دولت های مختلف این مطلب را طرح کرده ام که اگر شرایط این گونه پیش برود، استان فارس در آینده با لطمه شدید مواجه می شود. فارس باید با استان هایی مانند تهران، اصفهان و خراسان مقایسه شود.

آیت‌الله دژکام با طرح این موضوع که در مواردی چون میزان سرمایه گذاری، اعتبارات ملی و امثالهم به اندازه کافی فارس مورد عنایت قرار نمی‌گیرد، گفت: این قضیه ربطی به برخوردار و غیر برخوردار بودن استان ندارد چون استان‌های برخوردار چندین برابر بیشتر از فارس این اعتبارات و سرمایه گذاری ها را دریافت می کنند و این مسئله در ذهن مردم فارس سبب رنجش خاطرهایی می شود.

وی با بیان اینکه فارس در جنوب کشور استانی پیشگام و شیراز مرکز جنوب ایران محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد که در عین حال  به این نسبت شاهد سرمایه گذاری نیستیم و این واقعیت باید جبران شود.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: 11 سال است که بیش از یک میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته شده از محل صندوق ذخیره ملی به فارس تعلق نگرفته و امروز شاهد میزان زیان و عقب ماندگی این استان هستیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مردم فارس بیشترین میزان سپرده‌گذاری را در بانک‌ها داشته و دارند، گفت: متاسفانه برداشت ما به تناسب سپرده‌ای که می‌گذاریم نیست و این سپرده به استان های دیگر انتقال داده می شود.

وی یادآور شد که مشکل ضعف سرمایه گذاری در فارس از زمان مرحوم آیت‌الله ایمانی مورد توجه نخبگان استان قرار گرفته است، گفت: بانک‌های فارس نمی‌توانند سپرده‌های خود را هزینه کنند و تهران باید در مورد آن تصمیم گیری کند، لذا باید راهکاری برای این موضوع پیش بینی کرد.

آیت‌الله دژکام گفت: وقتی فارس از این گره‌ها رد شود به عنوان یک استان فرهنگی می‌تواند در سطح ملی بیشتر خود را نمود دهد، اگر اقتصاد نباشد، فرهنگ هم پیش نمی‌رود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حدود 700 سال است که کالای دست ساز مردم فارس در مصر و دهلی شهرت دارد، گفت: تا تولید شکل نگیرد فرهنگ همراه او  نمی رود.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: در اربعین امسال نزدیک به 100 هزار پاکستانی و هندی از مسیر فارس عبور کردند، این حرکت را باید میلیونی کرد و توجه داشته آنها تنها برای زیارت نمی‌روند و باید تبادل کالا و فرهنگ هم داشت؛ رسیدن به آن افق نیاز به حمایت و کمک مسئولان ملی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز