خبرگزاری کار ایران

با وجود الزام قانونی؛

مقاومت 63 درصد پزشکان فارس برای نصب کارتخوان

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۸۱۴

​درحالی بر اساس قانون پزشکان ملزم به نصب کارتخوان در مطب‌های خصوصی شده اند که با گذشت بیش از 5 ماه، این قانون همچنان به صورت کامل اجرا نشده است.

به گزارش ایلنا، بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، تنها 37 درصد پزشکان کل کشور به این قانون تمکین کرده اند و این درحالی است که پایان مهرماه، آخرین مهلت قانونی به پزشکان برای نصب کارتخوان بود. 

اما نصب کارتخوان به معنای پایان دریافت پول نقد در مطب‌های پزشکان نیست و همچنان برخی پزشکان به دریافت پول نقد روی خوش نشان می دهند.

قطعی دستگاه کارتخوان و پرداخت حق ویزیت کمتر در پرداخت نقدی نسبت به دستگاه پوز، همچنان چالش پول نقد را در مطب های پزشکی ادامه دار کرده است.

بیمارانی که در این میان باز دچار سرگردانی هستند که اگر پول نقد به همراه نداشته باشند باید حق ویزیت بیشتری پرداخت کنند و یا به بهانه قطع بودن دستگاه کارتخوان باید دوباره به بیرون از مطب بروند.

*تنها 27 درصد پزشکان فارس اقدام به نصب کارتخوان کرده اند

گزارش سازمان امور مالیاتی کشور نشان می دهد که 63 درصد پزشکان در برابر اجرای قانون،مقاومت کرده‌اند و کارتخوان های خود را به سازمان امور مالیاتی متصل نمی کنند.

در این بین تنها 27 درصد پزشکان فارس دستگاه‌های کارتخوان خود را به سازمان امور مالیاتی متصل کرده اند و این یعنی 73 درصد پزشکان همچنان برای نصب کارتخوان با سازمان امور مالیاتی همکاری نداشته اند.

به عبارتی، فارس در بین استان هایی که اقدام به نصب کارتخوان کرده اند، در رتبه 22 قرار دارد؛ به این معنا که 21 استان از نظر نصب کارتخوان در مطب پزشکان، بالاتر از فارس قرار دارند.

کلانشهر تهران، اصفهان ، خراسان رضوی، البرز، کرمانشاه، مازندران و... جزء استان هایی هستند که از نظر نصب کارتخوان در مطب پزشکان، در رتبه بالاتری از فارس قرار گرفته اند. این درحالی است که براساس آمار مجوز 11هزار مطب پزشکی در استان به ثبت رسیده است و در مقابل تعداد مطب های زیادی که به ویژه در کلانشهر شیراز به عنوان قطب پزشکی فعال هستند، تعداد کارتخوان های نصب شده بسیار ناچیز است.

*عدم نصب کارتخوان توسط پزشکان، تخلف و  فرار مالیاتی محسوب می شود

عدم تمایل به نصب کارتخوان در مطب های پزشکی درحالی است که چندی پیش مدیرکل امور مالیاتی فارس عنوان کرد که عدم نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان «فرار مالیاتی» و «تخلف قانونی» است و در واقع پزشکان برای فرار مالیاتی اقدام به نصب کارتخوان نمی کنند.

به گفته ناصر هاشمی، مطب هایی که اقدام به نصب کارتخوان نمی‌کنند شناسایی می‌شوند و همچنین به علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی اعلام کرده ایم تا مطب هایی که اقدام به نصب کارتخوان نمی‌کنند، معرفی کنند.

وی ادامه می دهد:‌ موضوع نصب کارتخوان در مطب پزشکان درحالی است که بر اساس برنامه سازمان امور مالیاتی باید تا اول مهرماه امسال تمامی پزشکان کارتخوان نصب می‌کردند. هاشمی می‌گوید: عدم نصب کارتخوان تخلف است و پزشکانی که این تخلف را انجام داده باشند مشمول جریمه می شوند.

وی ادامه می‌دهد: در واقع این دسته از پزشکان مشمول ماده 274 (کتمان درآمد) هستند و کمیسیون نظارت سازمان امور مالیاتی این موارد را در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز