خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز:

درختان باغ ملی شناسنامه دار می شوند

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۵۳۷

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه باغ ملی دارای سرمایه غنی از درختان ارزشمند و اصیل سرو است از شناسنامه‌دار کردن درختان و حفظ آنها خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت پوشش گیاهی این مجموعه، طراحی این پروژه، کمترین دخل و تصرف را در فضای سبز باغ ملی اعمال می‌کند و حتی ارتفاع سازه‌ها کمتر از درختان سرو در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سولماز دهقانی» گفت: طراحی ساختمان و فضای این پروژه توسط بخش خصوصی و تولید محتوا و ساخت اِلمان توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری انجام می‌شود.

دهقانی از انتخاب باغ ملی واقع در چهار راه حافظیه به عنوان مکان پیشنهادی برای این پروژه خبرداد و افزود: بازآفرینی و بهبود فضای پرآسیب باغ ملی از دلایل انتخاب این مکان است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز، احیای فضای اجتماعی باغ ملی، افزایش سرانه فضاهای جاذب گردشگر و تقویت ارتباط شهر، شهروند و هنرمندان را از مهم‌ترین اهداف این پروژه برشمرد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هشتاد و هشتمین جلسه کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز، به بررسی طرح باغ موزه موسیقی پرداخت.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز، محتواسازی این مجموعه را شامل المان‌های تعاملی و آموزشی عنوان کرد و گفت: تندیس‌هایی از هنرمندان عرصه موسیقی، تئاتر و معرفی آنان در این مجموعه نصب می‌شود.

وی گفت: المان‌های تعاملی شامل صندلی موسیقی، راهرو صدا، دوچرخه موسیقی و راه پیانو است که این المانها به طور کامل توسط هنرمندان شیرازی ساخته و این سازه‌ها ترکیبی از هنرهای تجسمی و تکنولوژی محسوب می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز