خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شیراز در مجلس مطرح کرد:

طیف خاکستری نتیجه انتخابات را دستخوش تغییر خواهد کرد/ مدیران امروز ما بسیار محافظه کار شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۰۲۰

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طیف خاکستری در انتخابات پیش رو نتایج انتخابات را دستخوش تغییر خواهند کرد، گفت: معتقدم شورای نگهبان نیز با سعه صدر در بحث تایید صلاحیت ها ورود خواهد کرد.

 به گزارش ایلنا، فرج‌الله رجبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نمره مجلس دهم حدود 14 الی 15 است، گفت: دور دهم مجلس شورای اسلامی از نظر من نمره قبولی می‌گیرد، اگرچه این نمره ۲۰ و نمره کاملی نخواهد بود، اما بعضی اینگونه القا کرده و می‌کنند که مجلس کاملا ناکارآمد بوده است.

وی افزود: مجلس دهم در دوران فعالیت خود با بیش از ۱۰ تا ۱۵ بحران ملی و بین‎المللی نظیر موسسات اعتباری، مسائل محیط زیستی، قاچاق، تحریم و ... روبرو بود.

وی ادامه داد: امروز برخی دائما این موضوع را تقویت می‌کنند که انتخابات فایده‌ای ندارد، در حالی‌ که بزرگترین ویژگی مجلس حق انتخاب است و رویکرد ناکارآمدی، فارغ از مسائل و دیدگاه‌های سیاسی، تضعیف جایگاه مجلس را به دنبال دارد؛ سردی و یخی فضای فعلی با ثبت نام کاندیداها و ورود احزاب شکسته می‌شود.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه در برهه ای از زمان مجلس برای عدم تلاطم در جامعه برخی تصمیم‌ها را غیرعلنی اتخاذ کرد، افزود: شاید در فضای انتخابات پیش رو فرصتی ایجاد شود که برخی از این مسائل باز شود. 

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس یازدهم باز هم طیف موسوم به اصلاح طلب به جدیت ورود خواهند کرد اما معتقد نیستم که باید لیست ارائه شود، بلکه شخصیت‌هایی دارای ایده از این جریان سیاسی باید ورود کنند.

نماینده شیراز در مجلس در ادامه به دو طرح شفافیت که در مجلس فعلی در دستور کار قرار گرفت، گفت: در طرح نخست گروهی تلاش داشتند تحت عنوان شفافیت آرای نمایندگان را از بیرون مدیریت کنند و سریالی برای نمایندگان در موضوعاتی مانند FATF پیامک ارسال می‌کردند.

وی ادامه داد: اما در طرح جدید شفافیت، نمایندگان با نگاه عمومی به شفافیت و به عنوان یک ضروت به آن پرداختند و نمایندگان شیراز هم با آن موافق بودند، چرا که این طرح تضمینی برای عدم تحت فشار قرار گرفتن آرای نمایندگان است.

عضو فراکسیون امید با ارزیابی عملکرد شورای احزاب اصلاح طلب فارس افزود: خوشبختانه این شورا به یک همگرایی نزدیک شده و امید است که اختلافات گذشته به یک همگرایی بدل شود و آراء اعضا با هم همخوانی پیدا کند.

مدیران امروز ما بسیار محافظه کار شده‌اند

وی از عملکرد رؤسای دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز به واسطه آنچه ایجاد نکردن فضای تعامل و گفت و گو در این مراکز عنوان می‌شود، گفت: روسای این دانشگاه‌ها، چه فضایی برای گفت‌وگو و تعامل ایجاد کرده‌اند؟ متاسفانه مدیران امروز ما بسیار محافظه کار شده‌اند؛ این موضوع مهم را باید تحلیل کرد. محافظه کاری در عرصه مدیریت عیب محسوب می‌شود و این عیب در محیط دانشگاهی بیشتر نمود دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که فعالیت‌های دانشجویی و دانشگاهی موتور حرکت دهنده جامعه در ابعاد مختلف بوده و در نهایت به نفع توسعه سیاسی، بالندگی و نظام است.

این نماینده اصلاح طلب افزود: اگرچه معیشت مردم یک موضوع مهم است اما وقتی درآمد نداریم مگر می‌شود با واقعیت‌ها جدال کرد؟ می‌گفتند تحریم‌ها اثر ندارد اما واقعیت این است که تحریم‌ در گشایش‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و داد و ستدها تاثیر داشته است. شرایط کشور امروز به گونه‌ای است که سرمایه گذار نمی‌تواند بیاید و حل این مشکل نیازمند اندیشیدن تمهیدات لازم است.

نماینده شیراز در مجلس در پاسخ به موضوع هفت آبان و طرح جعلی روز کورش که به عنوان سئوال از سوی یکی از خبرنگاران مطرح شد، با بیان اینکه چنین روزی هیچ مستند تاریخی قابل قبولی ندارد، گفت: این موضوع و سایر موضوعات فرهنگی مانند تعطیلی برخی فیلم‌ها از جمله مسائلی است که در آنها به جای تولید محتوا توسط دستگاه‌های متولی، ساده ترین راه یعنی ورود نیروهای امنیتی و قضایی را انتخاب کرده‌ایم.

نماینده مردم شیراز همچنین به تعطیلی تعدادی از سینماهای شیراز هم اشاره و خاطرنشان کرد: شیراز نزدیک به ١٠ سینما در رده ملی داشت اما چون اولویتی برای آنها قائل نشدیم با وجود اینکه برخی از آنها هویت ملی و فرهنگی محسوب می‌شد، رها شدند، متاسفانه برخی اشخاص متولی حفظ سینما، کار اصلی شان این نیست و باید مسئیولیت به کسانی واگذار شود که به لحاظ حقوقی امکان تصدی گری دارند.

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به طرح مباحثی مبنی بر تشکیل پرونده برای تعدادی از نمایندگان به دلیل برخی اظهار نظرها افزود: اساسا جریان‌های سیاسی اگر بپذیرند که به شکل یک فراکسیون عمل کنند بی‌شک متحمل هزینه کمتری خواهند شد.

رجبی افزود: اگر هر جریانی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا بپذیرند که در برخی موارد به شکل فراکسیون و تشکیلاتی در مجلس عمل کنند، هزینه آن اقدامات کمتر خواهد بود و اگر نماینده‌ای بخواهد به شکل شخصی عمل کند هزینه آن بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: یکی از نمایندگان شیراز در خصوص یک اظهار نظر دارای پرونده‌ای است که البته بر این باوریم این موضوع قابل مدیریت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز