خبرگزاری کار ایران

بنی زمانی خبر داد:

آغاز بهره‌برداری از پروژه دوچر‌خه‌های هوشمند شیراز تا پایان آبان‌

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۵۸۷

نایب رئیس‌کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پروژه سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد ناوگان دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند روز سه‌شنبه 28 آبان‌ماه افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، سینا بنی‌زمانی با اعلام این خبر گفت: پروژه ایجاد ناوگان دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش حدود 116 میلیارد تومان در شیراز عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، در ابتدای آغاز به کار این پروژه، تعداد یک هزار دستگاه دوچرخه و 30 ایستگاه جانمایی شده در هسته مرکزی شهر و محل تجمع عمده سفرهای کوتاه و میان‌مسافت رونمایی خواهد شد که طبق جدول زمانی تهیه‌شده این تعداد طی ۵ سال به 10 هزار دوچرخه و 250 ایستگاه در همه سطح شهر شیراز خواهد رسید.

بنی‌زمانی با اشاره به کاهش شدید سهم دوچرخه در سفرهای درون‌شهری شهر شیراز از 20 درصد در سال‌های ابتدایی دهه 60 به 1.3 درصد در سال 94، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که آمار بالای سفرهای در حال انجام با خودروهای شخصی کلانشهر شیراز را در دهه بعدی شمسی با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد کرد که متأسفانه نشانه‌های اولیه و نگران‌کننده آن مشهود است.

وی ترغیب شهروندان به استفاده از حمل‌و‌نقل فعال (Active transportation) به موازات گسترش پیاده‌راه‌ها و در راستای سیاست‌های عملیاتی شورای پنجم در زمینه دستیابی به هدف کلان افزایش انسان‌محوری را از جمله اهداف اجرای پروژه دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند دانست و افزود: احیای فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان پایدارترین گزینه حمل‌ونقلی در سفرهای درون‌شهری برای شورای شهر شیراز اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گفته‌ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر شیراز، در سال 98 اختصاص اوراق مشارکت به ارزش 600 میلیارد تومان به خط دو مترو و انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری در زمینه دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند، دو اقدام مهم در حوزه تامین مالی و سرمایه‌گذاری است که منجر به اجرایی‌شدن راهبرد انسان‌محوری شورای پنجم در حوزه حمل و نقل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز