خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان فارس تشریح کرد:

رفع تصرف 491 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی/ اعاده بیش از 6 هکتار اراضی تغییر کاربری یافته غیر مجاز

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۲۶۲

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در شش ماهه اول امسال از 491 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف ، بیش از 6 هکتار اراضی تغییر کاربری یافته غیر مجاز اعاده و بیش از 8 هکتار اراضی تصرف شده حریم رودخانه ها آزاد سازی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی ضمن تشریح عملکرد 6 ماهه دادگستری فارس در راستای مقابله با زمین خواری و تصرفات غیر قانونی اراضی گفت: در شش ماهه اول امسال از 491 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف شده است که این میزان رفع تصرفات حاصل تعیین تکلیف 105 فقره پرونده در دادگاه ها و دادسرا های استان است.

 رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه در حوزه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی نیز  918 فقره پرونده در شش ماهه ابتدایی امسال مطرح و رسیدگی به همه پرونده ها به اتمام رسیده است، بیان داشت: در نتیجه رسیدگی به این پرونده ها از 3.6هکتار ( سه ممیز شش دهم) هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی با قلع و قمع بنا و مستحدثات غیر قانونی با استناد به احکام قطعی مراجع قضایی رفع تصرف گردیده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس همچنین از رفع تصرف 34 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی به استناد تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به نفع بیت المال خبر داد و بیان داشت: دستگاه قضایی استان به دور از هر گونه جو سازی های سیاسی و جناحی تنها اجرای قاطع قانون را در دستور کار دارد.

حجت الاسلام موسوی از تشکیل 935 فقره پرونده در دادسرا و طرح 283 فقره پرونده در دادگاه های استان در نتیجه تعرض به حریم رودخانه ها و دریاچه ها خبر داد و افزود: در 6 ماهه اول امسال دستگاه قضایی با رسیدگی به 115 فقره پرونده در این حوزه میزان 8.67 هکتار از این اراضی را رفع تصرف کرده است که 4 هکتار  از آن اراضی حریم رودخانه قره آقاج بوده است.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه به مختومه شدن 235 فقره پرونده در حوزه منابع آبی و چاه های غیر مجاز اشاره کرد و با بیان اینکه همچنان استان فارس از وجود 16700 حلقه چاه غیرمجاز رنج می برد ، گفت: از این میزان 500 حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای امسال مسلوب المنفعه شده است و پرونده 182 حلقه چاه غیر مجاز نیز در جریان رسیدگی است.

وی همچنین افزود: در همین مدت زمان 562 دستگاه حفاری چاه غیر مجاز توقیف و 258 فقره رأی در راستای تقلیل بهره برداری از چاه ها دارای اضافه برداشت صادر شد است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز