خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار فارس خبر داد:

۳۳.۷ میلیارد تومان سهم تسهیلات اشتغال روستایی استان فارس

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۲۴۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه در سال ۹۸ سهم استان فارس از تسهیلات اشتغال روستایی ۳۳.۷ میلیارد تومان است، عنوان کرد: این مبلغ پس از معرفی دستگاه‌های اجرایی، به متقاضیان ایجاد اشتغال روستایی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعت و... اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمود رضایی کوچی با اشاره به برگزاری جلسه ای درباره  تسهیلات اشتغال زایی روستایی عنوان کرد: این جلسه با  حضور معاون توانمند سازی بنیاد علوی، مدیران استانی و مدیرعامل بانک سینا در استان فارس برگزار و روند اعطای این تسهیلات بررسی شد.

معاون استاندار فارس با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۹۵ ما بین بنیاد علوی، دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری و بانک‌سینا منعقد شد، اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد  تسهیلاتی در راستای ایجاد اشتغال روستایی از طریق بانک سینا به متقاضیان احداث بنگاه‌های اقتصادی در روستاها  پرداخت شود.

رضایی در ادمه خاطرنشان کرد:  بر اساس تفاهم‌نامه مذکور از  سود متعارف ۱۸ درصدی که بانک ها ارائه میدهند ۵ درصد توسط بنیاد علوی ،۵ درصد توسط دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری و ۸ درصد نیز توسط متقاضیِ پرداخت می‌گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، همچنین از معرفی بیش از ۸۰ متقاضی به بانک‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه عملکرد استان در این زمینه مناسب ارزیابی شده، امکان افزایش سهم‌استان در صورت ارائه طرح های بیشتر فراهم‌خواهد شد.

رضایی سقف تسهیلات اشتغال روستایی را یک و نیم میلیارد تومان عنوان کرد و از درخواست استان برای افزایش این سقف تا ۲ میلیارد تومان خبر داد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه از سال ۹۵ بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات روستایی به استان تخصیص داده شده است، عنوان کرد: تا کنون ۲۱۶ درخواست و ۱۰۰ طرح مصوب در این راستا ارائه شده که حاصل ان بهره برداری از طرح هایی به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان و در دست اجرا بودن سایر طرح ها است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز