خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز خبر داد:

اضافه شدن ۲ واگن به خط یک قطار شهری شیراز نیز تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۹۵۲

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: طبق وعده معاون وزارت کشور ۲ واگن به خط یک قطار شهری شیراز نیز تا پایان امسال اضافه می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسن مرادی در حاشیه بازدید نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران مجموع ایستگاه‌های خط ۲ را ۱۳ ایستگاه ذکر و خاطرنشان کرد: ظرف یکسال آینده ٣ ایستگاه عادل آباد، امیرکبیر و امام حسین(ع) این خط به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع خبرنگاران یکی از نشانه‌های توسعه در شهرها را وجود قطار شهری دانست که در کلانشهرها برای برون رفت از مشکلات ترافیکی، به سیستم حمل و نقلی اضافه شده است.

مسعود رضایی ابراز امیدواری کرد با سرعت عملی که در پروژه خط ٢ قطار شهری وجود دارد شاهد بهره برداری از آن در آینده‌ای نزدیک باشیم.

رضایی افزود: مترو در شمار پروژه‌های ملی است که دولت در آن مشارکت دارد و ٥٠ درصد بودجه آن را تامین می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران بیان کرد: در قانون بودجه سال آینده تسهیلاتی در قالب اوراق مشارکت و قرضه و اعتبارات ارزی برای تسریع در روند عملیات اجرایی قطارشهری کلانشهرها پیش‌بینی شده که شیراز نیز از این ظرفیت قانونی بهره‌مند شده است.

علی اکبری افزود: در کمیسیون عمران مجلس نیز جلساتی در این باره برگزار شده و با توجه به اینکه وزارت کشور، وزارت پشتیبان فعالیت‌های عمرانی استان فارس است لذا مشکلات این حوزه به ویژه قطار شهری احصاء شده و طی روزهای آینده در جلسه‌ای به وزیر کشور ارائه خواهد شد.

وی همچنین از کارکنان مترو شیراز به عنوان سرمایه‌های اجتماعی یاد کرد که در شرایط بسیار سخت مشغول به فعالیت هستند.

 فرج‌الله رجبی، دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اوراق مشارکت سال ٩٧ در ابتدای امسال به فروش رسید و عدد قابل توجهی نیز در اوراق مشارکت ٩٨ به میزان ٧٠٠ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته که برای تسریع در روند اجرای خط۲ گره گشا خواهد بود.

وی یادآور شد: دولت مکلف به تامین ٢ هزار واگن در کلانشهرها شده و تلاش خواهیم کرد که سهم واگن‌های شیراز هم افزایش یاید و هم در ارسال آنها، تسریع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز