خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز خبرداد:

باغ موزه هنر در مجاورت پیاده راه سلامت طراحی شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۷۷۰

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: فضاهــای جمعــی کارکردهای متنوعی در شهر دارند، که یکی از مهمترین این کارکردهــا تقویــت هویت و حس مکان در میان شــهروندان اســت.

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز، جواد بهادری با بیان اینکه "طراحی" پروژه باغ موزه هنر در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز و در فضایی به مساحت 16 هکتار در بلوار چمران مجاورت پیاده راه سلامت انجام شده است، افزود: نمایش آثار هنری در کنار باغ‌ها موجب آرامش و انبساط خاطر بازدیدکنندگان می شود.

جواد بهادری احیای باغ از طریق اجرای طراحی حرفه‌ای و اصولی و همچنین افزایــش جذابیــت و ایجــاد فضــای جمعی را از جمله اهداف اصلی این پروژه عنوان کرد و گفت: آثار هنری نیازمند فضاهایی است که با شکل هنرهای جدید هماهنگ بوده و معرف ذات پویای آنها باشند که در این پروژه همه فعالیت ها به صورت فرهنگی و با مقیاس شهری و فراشهری خواهد بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز ادامه داد: باغ موزه پدیده‌ای است که در آن توسعه تعاملات اجتماعی خاطره انگیز و تقویت حس مکان از نتایج آن بوده و می‌تواند ادراک خاصی از فضا را در اختیار مخاطب قرار دهد که مشوق او برای قرار گرفتن در فضای واقعی اثر باشد.

وی اضافه کرد: خلق یک فضای هنری جذاب نشانگر توانمندی معماران بومی ما است که می‌تواند تجربــه فعالیــت اجتماعــی در اوقات فراغت را برای شهروندان ایجاد کرده و فرصت بوجود آمــدن خاطــره جمعی مشــترک به آنها دهــد.

بهادری تأکید کرد احداث باغ موزه شیراز در قلب باغات قصردشت موجب رونق گردشگری، ارتقای سرانه فرهنگی و هنری، بازتاب اجتماعی برای شهروندان و افزایش سرانه باغات را به همراه دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز امیدوار است که کلنگ زنی این پروژه ظرف یکی دوماه آینده انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز