خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

سهم ناچیز ایران در صادرات صنایع غذایی/ در برندسازی محصولات ضعیف عمل کردیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۶۵۳

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه کشور ایران با 15 کشور در منطقه همسایه است، ادامه داد: میزان واردات این کشورها در سال مبلغی بر 1300 میلیارد دلار است که متاسفانه سهم کشور ایران از این مبلغ حدود 14 و نیم میلیارد است که این رقم بسیار ناچیز است.

به گزارش ایلنا، علی اکبری در مراسم گرامیداشت روز جهانی غذا در شیراز با بیان اینکه در حوزه غذا نتوانستیم موفق عمل کنیم، گفت: در حوزه غذا با توجه به سابقه تاریخی و کیفیت غذایی که داریم آن طور که باید و شاید نتوانستیم جایی پیدا کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه در سال گذشته نتوانستیم مدل آمایش مناسبی را برای کشاورزی و تولید محصولات در کل کشور ارائه دهیم، ادامه داد: سازمان تعاونی روستایی جهت حمایت از کشاورزان در سال گذشته حدود 30 هزار تن از این قشر زحمتکش گوجه فرنگی خریداری کرد که این اتفاق سبب شد قیمت گوجه افزایش پیدا کند و در نهایت در سال جاری شاهد هجوم کشاورزان به کشت گوجه بودیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری جهت حمایت از کشاورزان سازمان تعاونی روستایی حدود 360 هزار تن از کشاورزان گوجه خریداری کرده است، ادامه داد: عدم موازنه در تولید و مدیریت مصرف بیانگر این موضوع است که در بسیاری از موارد با واقعیت فاصله داریم.

وی ادامه داد: اگرچه تایلند برند غذا دارد اما ما متاسفانه تاکنون نتوانستیم با برندسازی و در بازار مصرف جهان حضور پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیاز است تا یک بازنگری در فرآیند صادرات مواد غذایی داشته باشیم، ادامه داد: اگر خواستار رونق تجارت و ماندگاری در بازار هستیم باید مسائل مهمی را در نظر بگیریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز