خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

توجه به تعمیر و بازسازی زیر ساخت های شهری از ملزومات پدافند غیر عامل است/ روند تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل با دقت و سرعت پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۹۵۷

استاندار فارس با تاکید بر اینکه روند تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل با دقت و سرعت پیگیری شود ، اظهار کرد: این طرح پس از تکمیل نیازمند اتخاذ تدابیر لازم برای اجرایی شدن است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان با تاکید بر اهمیت توجه به پدافند غیر عامل، به تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل توسط دانشگاه شیراز اشاره کرد و افزود: اجرایی شدن این برنامه مزایا و فواید زیادی در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه  وجود یک برنامه مدون حتی اگر نواقصی داشته باشد مفید خواهد بود، عنوان کرد: با انجام و پیگیری‌ امور بر اساس برنامه موجب می‌شود پس از مدتی میتوان به ارزیابی نقاط قوت و ضعف آن برنامه و اصلاح کاستی‌های آن پرداخت.

نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد: اجرای بسیاری از اصول پدافند غیر عامل با رعایت مقررات و ضوابط فنی محقق می‌شود و امری خارق العاده نیست.

توجه به بیش از ۳ هزار مورد اضطراری و ضروری مشخص شده، تعیین راهکارهای جایگزین و مکمل و توجه به مناطق ویژه و حساس از دیگر مواردی بود که استاندار فارس در راستای پدافند غیر عامل به آن‌ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه توجه به راهکارهای جایگزین و مکمل در پدافند غیر عامل از اهمیت ویژه ای برخوردار است به بیان بعضی از مصداق های این موضوع پرداخت و گفت: به عنوان مثال ۸۰ درصد آب شرب شهر شیراز از خط اول آبرسانی درودزن تامین می‌شود که در صورت بروز مشکل در این خط شاهد ایجاد بحران آبرسانی در شهر شیراز خواهیم بود اما پروژه خط دوم آبرسانی درودزن تدبیری جایگزین و مکمل است.

استاندار فارس همچنین با تاکید بر اینکه توجه به زیرساخت های شهری در تحقق پدافند غیر عامل از اهمیت برخوردار است ، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان باید به تامین اعتبار برای ترمیم ، تعمیر و نگهداری تاسیسات و زیرساخت ها اهتمام داشته باشند.

توجه به مراکز خدماتی، درمانی، صدا و سیما و مراکز و مجموعه های صنعتی از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه نیازهای کارخانه‌ها و مجموعه های صنعتی و تولیدی استان احصا شده است از راه‌اندازی یک نمایشگاه در استان خبر داد و افزود: این نمایشگاه با حضور  گروه‌ها و افرادی که توانمندی تامین  نیازهای فنی و تکنولوژی احصا شده را دارند تشکیل خواهد شد که اقدامی در جهت خودکفایی و تقویت ظرفیت های داخلی به شمار می آید.

وی اقداماتی همچون تشکیل صندوق ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی را گام هایی به منظور  مقاومت در برابر تلاطمات و مشکلات دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز