خبرگزاری کار ایران

بارقه های امید در تجارت ایران / بررسی مشکلات مناطق ویژه اقتصادی در کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی فارس

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۳۱۴

رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: در چند سال اخیر بخش بازرگانی و تجارت خارجی کشور ما در شرایط بسیار سختی بوده است که در حال حاضر شاهد ایجاد بارقه های امید در این بخش هستیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، خسرو فروغان در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک که با حضور اعضای آن در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: امروز تجارت خارجی و ارتباط اقتصادی کشورها با  ما در حال تغییرات زیادی است و می توانیم بگوییم راه های برقراری مجدد ارتباط با کشورهایی از جمله کشورهای اروپایی، چین و امارات باز شده است.

وی افزود: این درحالی است که خود این کشورها پیشنهاد دهنده راه های حل مشکلات مالی با کشور ما هستند و این رویه امید بخشی برای تجار و بازرگانان کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشکلات و موانع در بخش صادرات و واردات بسیار زیاد است و این بیانگر نیاز این بخش به کارهای علمی و زیربنایی است ادامه داد: خروجی پژوهش های اتاق بازرگانی موجب رفع مشکلات، تسهیل شرایط و حضور موفق در بازارهای هدف خواهد شد که ما در این کمیسیون تلاش می کنیم اولویت های طرح های پژوهشی اتاق در حوزه صادرات و واردات را پیشنهاد و با جدیت پیگیری کنیم.

سید رضا ساداتی معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری استان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به فرصتهای سرمایه گذاری بی‌نام ( استعلامات 11 گانه اخذ و آماده واگذاری می‌باشد ) موجود در استان گفت: شرایط حال حاضر کشور به منظور انجام سرمایه گذاری بسیار مثبت است.

وی با اشاره به وجود تحریم‌های ظالمانه بر صنعت نفت کشور افزود: درآمد فعلی دولت صرفا منوط به صادرات غیر نفتی است و در این شرایط نیاز به اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی در صادرات و واردات کالا می‌باشد که سیاست گذاری ها در خصوص این ممنوعیت‌ها در راستای حمایت تولید داخلی و بسیاری از محدودیت‌های اعمال شده به منظور کاهش نیاز ارزی کشور تبیین شده است.

ساداتی تصریح کرد: از 10 هزار و دو فقره سفارش ثبت شده، شش هزار و 176 مورد در کمتر از 7 روز تایید نهایی شده است که این نشان دهنده پذیرش بالا در ثبت سفارشات است.

وی همچنین با اشاره به حوزه تجارت خارجی استان بیان کرد: در یک سال گذشته بیش از 600 بخشنامه توسط متولیان حوزه صادرات، واردات و گمرک در کشور صادر شده است که این آمار جای تعمق دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز