خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز خبر داد:

بهره‌برداری از 6 پروژه بزرگ شهری در شیراز تا پایان سال جاری

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۹۹۹

شهردار شیراز در بازدید از پروژه های بزرگ شهری اعلام کرد: عملیات عمرانی 6 پروژه بزرگ شهری شامل فاز دو و سه تقاطع شهید رودکی، تقاطع مهدیه – امیرکبیر، بلوار مهدیه، تقاطع باهنر – کمربندی، زیرگذر گلستان و چپگرد صدرا به صورت شبانه روزی در حال انجام است و تلاش داریم تا پایان سال این پروژه ها را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، حیدر اسکندرپور در بازدید از عملیات عمرانی تقاطع شهید رودکی گفت: مجموع پیشرفت فیزیکی این پروژه 27 درصد است و طبق هدف گذاری انجام شده تلاش داریم این پروژه را با برنامه ریزی انجام شده، تزریق منابع مالی و استفاده از تجهیزات و امکانات تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: عرشه پل دوم تقاطع شهید رودکی 220 مترطول دارد که هم اکنون 110 متر آن آماده بتن ریزی است و مابقی آن طی هفته های آینده انجام می شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه کوه بری و خاک برداری این پل با بسیج امکانات در حال انجام است، عنوان کرد: طی هفته های آینده در این پروژه بیش از 80 هزار متر مکعب خاکبرداری با استفاده از چندین نوبت انفجارهای کنترل شده خواهیم داشت.

تقاطع مهدیه – امیرکبیر 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بهره‌برداری از  6 پروژه بزرگ شهری در شیراز تا پایان سال جاری

اسکندرپور در بازدید از پروژه تقاطع مهدیه – امیرکبیر گفت: این پروژه هم اکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه ریزی های انجام شده تلاش داریم تا پایان سال جاری آن را افتتاح کنیم.

وی مشکل تملک املاک مورد مسیر پروژه مهدیه – امیرکبیر را از دلایل کندی کار دانست و افزود: برای تسریع در روند اجرای پروژه، روند احداث این تقاطع از جبهه های مختلف در حال انجام است.

تقاطع باهنر – کمربندی منجر به تردد ایمن شهروندان می شود

شهردار شیراز در بازدید از تقاطع باهنر – کمربندی، پیشرفت فیزیکی این پروژه را طی یک ماه گذشته قابل قبول دانست و اضافه کرد: تلاش داریم با جابجایی تاسیسات شهری همچون لوله اصلی آب و برق بتوانیم جبهه های کاری جدیدی را برای پروژه داشته باشیم و تا پایان سال آن را به بهره برداری برسانیم.

اسکندرپور با اشاره به اهمیت احداث تقاطع باهنر – کمربندی گفت: چندین شهرک جنوبی شیراز در کنار کمربندی واقع شده و از نظر عبور و مرور مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است. اتمام این پروژه می تواند در روان سازی ترافیک و تردد ایمن شهروندان نقش اساسی ایفا کند.

زیرگذر جنوبی علی بن حمزه (ع) 36 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی طی بازدید از روند اجرای پروژه زیرگذر جنوبی علی بن حمزه (ع) خاطرنشان کرد: این زیر گذر دارای 432 متر طول و 130 متر عرشه است و هم اکنون 36 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار شیراز با بیان اینکه تلاش داریم در صورت همکاری ارگان های ذی ربط تا پایان امسال پروژه را به بهره برداری برسانیم، اضافه کرد: روند اجرای این پروژه به علت جابجایی تاسیسات برق به طول انجامید که امیدوارم با همکاری اداره برق و پلیس راهور بتوانیم مشکلات اجرایی پروژه را حل کنیم.

چپگرد صدرا مشکل ترافیکی خروجی صدرا به سمت شیراز را حل می کند

اسکندرپور همچنین در بازدید از پروژه های غرب شیراز تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه چپگرد صدرا با تغییر پیمانکار طی ماه های گذشته سرعت خوبی داشته است و هم اکنون این پروژه 26 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به مشکل اجرایی این پروژه گفت: طول عرشه پل چپگرد صدرا حدود یک کیلومتر است و بخشی از این پل که از روی زیرگذر گلستان رد می شود، بیش از 12 متر ارتفاع دارد. چنانچه اخذ مجوزهای لازم زیرگذر گلستان به مدت سه ماه تعطیل شود، هر دو پروژه تا پایان سال به مرحله بهره برداری می رسد.

شهردار شیراز تصریح کرد: چپگرد صدرا به دلیل حل بخشی از مشکل ترافیکی خروجی صدرا به سمت شیراز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بهره‌برداری از  6 پروژه بزرگ شهری در شیراز تا پایان سال جاری

پروژه های عمرانی زیرساخت های شهری در حال احداث هستند

قائم مقام شهردار شیراز نیز در بازدید از پروژه های شهری گفت: پروژه های شهرداری شیراز در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری در حال اجرا است. پروژه های سخت افزاری همچون تقاطع شهید رودکی، بزرگراه مهدیه به طول دو هزار و 300 متر، تقاطع مهدیه – امیرکبیر، تقاطع باهنر – کمربندی، چپگرد صدرا و سایر پروژه های عمرانی برای توسعه زیرساخت های شهری و تسهیل در رفت و آمد شهروندان در حال احداث است.

آرش فرج زاده با بیان اینکه این پروژه های شهری به علت قرارگیری در رینگ های پیرامونی و میانی نقش مهمی را در کنترل و بهبود وظعیت تردد شهروندان دارند، افزود: هم اکنون روند اجرایی این پروژه ها سرعت خوبی گرفته است و پروژه ها طبق برنامه زمان بندی مجموعه شورا و شهرداری بتواند ظرف چندماه آینده با متوسط ماهیانه 10 درصد پیشرفت به مرز بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: برخی از این پروژه ها همچون چپگرد صدرا توسط شرکت عمران صدرا و تقاطع های روی کمربندی توسط اداره راه و شهرسازی باید اجرا می شد که شهرداری شیراز برای سهولت در رفت و آمد شهروندان در حال انجام آنهاست که جای تقدیر از مجموعه مدیریت شهری دارد.

قائم مقام شهردار شیراز خاطرنشان کرد: تقاطع شهید رودکی، بزرگراه 55 متری مهدیه و تقاطع مهدیه – امیرکبیر در رینگ پیرامونی شیراز واقع شده اند و اتمام آنها موجب تسهیل در رفت و آمد شهروندان و مسافران محور شمالی – جنوبی و شرقی – غربی شیراز می شود.

انجام بازدید های دوره ای برای حل مشکلات و رصد پیشرفت پروژه ها است

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز با اشاره با بازدید های دوره ای شهردار و مجموعه مدیران شهری از پروژه های عمرانی سطح شهرگفت: بازدید های دوره ای برای حل مشکلات پروژه ها و رصد میزان پیشرفت آنها انجام می شود تا بتوانیم طبق برنامه زمان بندی این پروژه ها را به اتمام برسانیم.

اسماعیل صالحی اضافه کرد: تلاش داریم با زمان بندی دقیق به اقدامات سرعت بیشتری دهیم و پروژه ها را طبق برنامه ریزی انجام شده و توصیه شهردار شیراز مبنی بر اتمام پروژه های بزرگ مقیاس شهری تا پایان امسال، به بهره برداری برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز به غیر از پروژه های بزرگ شهری، حدود100 پروژه ریز و درشت نیز در سطح مناطق یازده گانه دارد که به صورت هفتگی و ماهانه افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه عملیات عمرانی پروژه فاز دوم و سوم شهید رودکی و بلوار 55 متری مهدیه در حال انجام است، افزود: این بلوار به طول دو هزار و 300 متر، پروژه پل شهید رودکی را به تقاطع مهدیه امیرکبیر وصل می کند و بار ترافیکی بلوار امیرکبیر به ویژه تردد خودروهای سنگین را کاهش می دهد.

صالحی اضافه کرد: تقاطع شهید باهنر – کمربندی باعث ایجاد مسیری ایمن برای شهروندان ساکن در شهرک های جنوبی شیراز می شود تا بدون نیاز به تردد در کمربندی بتوانند به مرکز شهر رفت و آمد کنند.

وی در بازدید از پروژه زیرگذر گلستان گفت: این زیرگذر با طول بیش از دو کیلومتر و دارا بودن 6 پل همسطح موجب بهبود عبور و مرور ساکنین شهرک های غرب شیراز و شهر صدرا می شود. طبق برنامه ریزی انجام شده تلاش داریم ماهیانه 550 متر از مسیر این زیرگذر را در اختیار شهروندان بگذاریم و تا پایان سال زیرگذر گلستان را به بهره برداری برسانیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: تلاش داریم چپ گرد صدرا تا پایان سال به بهره برداری برسد و گره ترافیکی خروجی صدرا به سمت شیراز باز شود.

براساس این گزارش شهردار شیراز به همراه قائم مقام، معاون فنی و عمرانی و رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز از پروژه های بزرگ شهری شامل فاز دوم و سوم تقاطع شهید رودکی، بلورا 55 متری مهدیه، تقاطع مهدیه – امیرکبیر، تقاطع باهنر – کمربندی، سینمای جوان، زیر گذر علی بن حمره (ع)، چپگرد صدرا و زیرگذر گلستان بازدید کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز