خبرگزاری کار ایران

معاون شهرداری شیراز خبر داد:

فاز اول طراحی مجموعه زندیه شیراز اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۰۹۴

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: عملیات اجرایی فاز اول طراحی مجموعه زندیه پس از تصویب طرح آغاز می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس جواد بهادری عنوان کرد: طرح مجموعه زندیه با مساحت ناخالص ۱۳ هکتار از ضلع شرقی به بازار وکیل، ضلع غربی به خیابان ۲۲ بهمن، ضلع شمالی به خیابان چاپارخانه و ضلع جنوبی به زیرگذر زند محدود می‌شود.

وی گفت: در طراحی مجموعه زندیه شیراز که در واقع نوع خاصی از منظر فرهنگی در محیطی درون شهری است، بازآفرینی به منظور احیای هویت تاریخی و فرهنگی شیراز و همچنین ارتقای کیفیت فضای شهری معاصر، برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز افزود: بازآفرینی محیط‌های شهری از رکود اقتصادی، محیطی، اجتماعی و فرهنگی که در اثر زوال و تخریب کالبد فیزیکی به وجود می آید، جلوگیری می کند.

وی اعلام کرد: بازآفرینی مرکز شهر، تلاشی است در جهت آفرینش دوباره محیطی، به نحوی که نیازهای مخاطبان امروزین فضاهای شهری در عین احترام به هویت تاریخی فضا، تأمین می شود.

مهندس بهادری هدف اصلی در روند بازآفرینی را افزایش کیفیت زندگی اجتماع محلی و تضمین مشارکت آنها در این روند دانست.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اضافه کرد: بازآفرینی‌خلق فضاهای جدید با حفظ ویژگی‌های اصلی فضایی قدیم کالبدی و فعالیتی است و هدف حفظ ویژگی‌های ارزشی بافت قدیمی، خلق ویژگی‌های جدید و متناسب با نیاز روز و تعریف مجدد ارزش‌های گذشته برای پاسخگویی به نیازهای معاصر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز