خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر شیراز مطرح کرد:

اراده ای برای انتقال کارخانه روغن نباتی وجود ندارد/ قرار گرفتن روغن نباتی در مرکز گردشگری عنصر نامطلوب است

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۹۳۵

سخنگوی شورای شهر شیراز در رابطه خروج صنایع آلاینده از شهر شیراز گفت: ما در شورای پنجم به دنبال خروج کارخانه های آلاینده از شیراز بودیم که در این زمینه تلاشهایی هم انجام شده، خانه ریشمک به لپویی منتقل شد، کارخانه پشم شیشه نیز در حال انتقال به شهرک صنعتی است؛ برای انتقال کارخانه روغن نباتی از مجموعه کارخانه اراده‌ای وجود ندارد از طرفی نیازمند اعتبارات ارزی و یورویی هستند.

به گزارش ایلنا، سعید نظری در جمع خبرنگاران گفت: 37 میلیون متر مربع مساحت فضای سبز شهری شیراز است. سرانه موجود هر فرد 23/56 متر مربع است که وضعیت خوبی را شاهد هستیم.

وی  خاطر نشان کرد: برای نگهداری باغات هر ساله 23 میلیون متر مکعب آب نیاز داریم در حالی که به دلیل زهکشی‌ها سطح آب زیرزمینی پایین آمده و موجب خشکی درختان می‌شود؛ با رایزنی که با مدیریت آب و فاضلاب شهر شیراز داشتیم مقرر شده آب تصفیه خانه شماره 2 به باغات منتقل شود که البته هزینه‌بردار است و پیگیر این موضوع هستیم.

عضو شورای شهر شیراز در خصوص کارخانه روغن نباتی نیز گفت: این کارخانه فرسوده دچار مشکلاتی نظیر تعدد مالکان زمین آن است، بخشی از ملک کنونی به اوقاف تعلق دارد که با قرارداد 99 ساله واگذار شده بود.که این قرارداد رو به اتمام است.

نظری تاکید کرد: قرار گرفتن این کارخانه در محلی که اکنون مرکز گردشگری شیراز محسوب می‌شود، یک عنصر نامطلوب است.

وی در خصوص تعبیه مسیرهای دوچرخه سواری در شیراز نیز گفت: ما به کمک رسانه‌ها برای جا انداختن این تفکر که در حال حاضر دوچرخه به عنوان یک مدل حمل و نقلی مطلوب شناخته می‌شود نیاز داریم و استفاده از دوچرخه می‌تواند مزایایی زیادی برای شهر داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر شیراز ادامه داد: براساس برنامه، مسیرهای دوچرخه در درون محورهای اصلی شهر خط کشی خواهد شد و قالب‌های جدا کننده مسیر برداشته می‌شود و همچنین قرار است چندین مسیر دوچرخه سواری جدید در مناطق شهرداری شیراز ایجاد شود.

نظری با اشاره به چند مصوبه اخیر شورا گفت: یکی از این مصوبات، آیین نامه فروش اوراق بستانکاری شهرداری شیراز بود که پیش از این برای این موضوع چهار آیین نامه در شوراهای مختلف تصویب شده بود اما هیچ‌کدام شفافیت لازم را نداشتند.

سعید نظری سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: خارج شدن کارخانه های آلاینده از سطح شیراز همواره مورد بحث بوده  و دو کارخانه در حال انتقال به بیرون از فضای شهری است. 

نظری تاکید کرد: اراده ای برای خروج روغن نباتی از سطح شیراز وجود ندارد و کارخانه سیمان نیز راغب به جا به‌جایی نیست اما به  مرور از سطح شهر خارج خواهند شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز