خبرگزاری کار ایران

موسوی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

کمیسیون حقوق شهروندی شورا دستاوردی نداشت/جذب ۱۵۰۰ نفر در پست های شهرداری بدون ضوابط قانونی بوده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۹۳۲

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در باره چرایی حذف کمیسیون حقوق شهروندی این شورا، گفت: خروجی این کمیسیون با برنامه ها و سیاست هایی که طراحی شده بود، کمتر از ۲۰ درصد بود و در برخی موارد با نظارت داخلی کمیسیونها همپوشانی پیدا می کرد.

به گزارش ایلنا، سید عبدالرزاق موسوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت کشور برای شهرداری این کلانشهر ۳ هزار و ۶۱۹ پست پیش‌بینی کرده است، گفت: در حال حاضر در بیش از ۶ هزار پست ۱۲ هزار نفر در مجموعه شهرداری شیراز مشغول به کار هستند که ۴ هزار و ۴۰۰ نفر با رابطه و نه طبق ضوابط قانونی در گذشته  جذب شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شرح وظایف مشابه این کمیسیون با برنامه شفافیت و شهرداری الکترونیک موجب شد تا کمیسیون حقوق شهروندی که عملا فعال نبود حذف شود، البته بسیاری از وظایف این کمیسیون در کمیسیون فناوری نیز تعریف شده است.

 موسوی خاطر نشان کرد: برای ۳ هزار پست تعریف شده وزارت کشور در شهرداری شیراز  نیز در حال حاضر یکهزار و ۶۰۰ نفر با رعایت ضوابط در مجموعه شهرداری مشغول به فعالیت هستند و حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر نیروهای شرکتی هم اکنون وجود دارند که ضوابط لازم را طی نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: بخشی از تخلفات انجام شده در جذب نیرو در شهرداری به واسطه فراهم نشدن بستر استخدام از سوی وزارت کشور بوده است.

 موسوی با بیان اینکه عملکرد شهرداری شیراز طی دو سال گذشته در حوزه فضای سبز شهری و باغات خوب بوده است، ابراز داشت: طبق گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس، میزان تغییر کاربری باغات در دوره مدیریت جدید شهرداری شیراز با دوره های قبل تفاوت فاحشی دارد و یکی از نقاط قوت شهرداری فعلی شیراز مقابله با تغییر کاربری باغات بوده است.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین از تلاش برای ایجاد یک نظام ارزیابی عملکرد ویژه کارکنان دبیرخانه شورای شهر شیراز خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این موضوع در آینده نزدیک عملیاتی شود.

وی در ادامه تقویت تعامل و ارتباط شورای شهر با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های خدمات رسان را یکی از سیاست‌های شورای پنجم در سال سوم فعالیت ذکر و خاطرنشان کرد: در این راستا جلساتی با مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار و طی آن تفاهم‌نامه‌هایی به امضا طرفین رسیده است.

وی در رابطه با  مفقود شدن کتیبه باستانی در قبرستان دارالسلام شیراز نیز گفت: اگرچه متولی بخش‌های تاریخی، شورا نیست و اداره‌کل میراث فرهنگی ناظر بر این موضوع است اما به لحاظ اینکه شهرداری شیراز و مشخصا سازمان آرامستان‌ها، متولی آرامستان‌های شهر است، لذا شهرداری هم در این زمینه توضیح دهد.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر مدیریت سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز که به صورت سرپرستی اداره می‌شود، شد.

موسوی در خصوص کمیته حقیقت یاب شورای شهر شیراز در سیل فروردین ماه شهرک سعدی نیز گفت: در مجموعه شورا یک کمیته بررسی با حضور کارشناسان حقوقی که مستقل از شهرداری بودند، تشکیل و گزارش ارائه شد و روند قضایی در حال پیگیری است و نتیجه نهایی را باید متولیان مربوطه ارائه کنند و تصمیم گیری نیز با قاضی پرونده است و شورا و شهرداری نقشی در آن ندارند.

وی تصریح کرد: هزار و ۵٠٠ نفر در پست های شهرداری منتصب شده اند که ضوابط لازم و قانونی را نداشته اند و تنها نزدیک به هزار و ١٠٠ نفر دارای ضوابط قانونی استخدامی شهرداری اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز