خبرگزاری کار ایران

نوذر امامی مطرح کرد:

۵۰۰ میلیارد ریال برای تملک بافت فرسوده در بودجه ۹۸در نظر گرفته شده است/ طرح بازسازی محور زند، بافت قدیمی شیراز را احیا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۶۵۷

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شیراز گفت: در راستای اجرای طرح بازسازی محور زند، ۵۰۰میلیارد ریال در تکالیف بودجه ۹۸ برای تملک بافت فرسوده درنظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و اموربین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «نوذر امامی» گفت: طرح بازسازی محور زندیه یکی از طرح‌های مهم مجموعه مدیریت شهری است که بررسی‌های زیادی برای اجرای ان صورت گرفته است.

وی با یاداوری برگزاری مسابقه برای انتخاب مشاور این طرح گفت: این طرح با مساحت ناخالص ۱۳ هکتار از ضلع شرقی به بازار وکیل، ضلع غربی به خیابان ۲۲ بهمن، ضلع شمالی به خیابان چاپارخانه و ضلع جنوبی به زیرگذر زند محدود می‌شود .

وی بازآفرینی هویت تاریخی و فرهنگی شیراز و برآورده کردن نیازهای روز جامعه را از اهداف اصلی این طرح بیان کرد.

امامی ادامه داد: باتوجه به حساسیت زیاد این طرح، جلسات متعددی به منظور بررسی آن با حضور مشاوران، کارشناسان شهرداری، اعضای شورا و اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی در شورای شهر برگزار شد و طرح اولیه‌ی مشاور تغییرات اساسی یافت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیرازگفت: مقرر شد تا یک هفته اینده مشاور طرح نهایی برای تصویب را ارائه کند تا مرحله‌ی اجرای طرح آغاز شود.

وی کمبود میدان عمومی برای ارتباطات مردم را یکی از مشکلات مهم شیراز عنوان کرد و افزود: در راستای برقراری زندگی پیاده محور، ارتباط انسانها رکن اساسی این مبحث است و باید طرح های جامعی برای زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ان در نظر گرفته شود.

امامی با بیان اینکه استانداری و میراث فرهنگی نیز نظراتی را برای اجرای این طرح ارائه کردند افزود: درتلاش است این طرح با هماهنگی و تعامل با این دستگاه‌‌ها به مرحله‌ی اجرا برسد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خیابان زند را یکی از خیابانهای تاریخی و هویت فرهنگی و انسانی شیراز دانست و ادامه داد: این طرح می‌تواند تحول خوبی در بحث ارتباط مردمی ایجاد کند

وی، اتصال بازار جنوبی به شمالی وکیل، اتصال محور عرفان (دروازه قران - دروازه اصفهان) و ایجاد ارتباط مناسب با باغ نظر از میدان اصلی را از مزایای این طرح برشمرد.

امامی افزود: پس از شروع و تکمیل طرح محور زندیه، به منظور تکمیل این طرح خیابان طالقانی کارکردی پیاده محور پیدا خواهد کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز، احیای محور زندیه را جبران خرابی تمام میادین خاطره انگیز شهر دانست و گفت: همه‌  میادین زنده شهر مانند ولیعصر، شهرداری، ستاد و نمازی در محور زند واقع بودند و بر اثر تصمیم مدیریتی گذشته از بین رفتند که بازسازی محور زندیه می‌تواند بافت قدیمی را احیا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز