خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس تاکید کرد:

۳۰ هزار میلیارد پروژه تا پایان سال در استان افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۲۸۸

استاندار فارس از افتتاح تعدادی پروژه به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: از این میزان بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد تومان مربوط به صنایعی همچون آلومنیوم جنوب ، اتان بنزین، کربنات سدیم، سیمان و کاغذ سازی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر کشور در شیراز برگزار شد، به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بیشمار فارس در حوزه‌های مختلف و همچنین اقداماتی که در دولت تدبیر و امید به منظور توسعه این استان انجام شده است اشاره کرد و افزود: فارس مهد فرهنگ و تمدن و تاریخ ایران است و  ۱۵ هزار شهید گلگون کفن را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده و جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) را به خود اختصاص داده و همچنین خواستگاه ادبا و علمای نام آوری است که همه این موارد دارایی‌های درخور افتخار فارس محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تصمیم هیات دولت و افزایش تعداد شهرستان‌های فارس به ۳۶ شهرستان، عنوان کرد: استان فارس جز رتبه های اول در دارا بودن بیشترین تقسیمات کشوری است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه فارس با داشتن ۵ اثر تاریخی ثبت شده جهانی و ۳ هزار اثر ثبت شده ملی ، مرقد مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، بیش از ۴هزار بقعه متبرکه از پتانسیل برجسته‌ای در حوزه گردشگری برخوردار است، خاطرنشان کرد: بی تردید برنامه‌ریزی دقیق و گسترده ای در این حوزه سبب توسعه توریسم زیارتی، فرهنگی، تاریخی،طبیعی و... خواهد شد که بهره مندی های درخور توجهی را برای مروم استان فارس در پی خواهد داشت.

  رحیمی با اشاره به پتانسیل‌های برجسته استان در حوزه کشاورزی عنوان کرد: فارس رتبه دوم تولید محصولات کشاورزی را در کشور به خود اختصاص داره و در حال حاضر اقدامات موثری از جمله توسعه آبیاری های نوین ، ترویج کشت های کم آب بر و کاهش کاشت محصولای که نیازمند آب زیاد هستند در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مربوطه استان قرار گرفته است.

استاندار فارس همچنین به توانمندی‌های فارس در حوزه معادن اشاره کرد و افزود: فارس رتبه برتر تولید خاک نسوز کشور را دارد و همچنین در زمینه معادن سنگهای تزیینی نیز پیشرو است‌ .

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت استان در تلاش است با برنامه ریزی به سمت فعال کردن معادن کوچک تری که غیر فعال بوده اند حرکت کرده و اقداماتی در راستای کاهش خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده از معادن استان انجام دهد.

وی به وجود منابع نفت و گاز در بخش های مختلف استان، ظرفیت های علمی دانشگاهی و وجود مراکز توانمندی همچون دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی ، پتانسیل درمانی و وجود پزشکان حاذق و کاردان از دیگر داسته‌های استان فارس بود که دکتر رحیمی به آن اشاره و تاکید کرد:  این توانمندی‌ها در صورت داشتن برنامه‌های عملیاتی قطعاً برنامه های ، اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

وی یاد آور شد:  با شناختی که از توانمندی ها و محدودیت های استان و همچنین نیازمندی‌ها و ارزشهای مورد نظر داشتیم سعی کردیم با توجه به اسناد بالادستی همچون سند چشم‌انداز کشور و همچنین طرح آمایش سرزمین، برنامه های پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی، برنامه های سنواتی و بودجه سالیانه تدوین کنیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه هر یک از دستگاه های اجرایی از ابتدای سال برنامه ریزی مشخصی در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت  تدوین کرده اند، افزود: بر همین مبنا نیز ارزیابی عملکرد  مدیران و دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

رحیمی همچنین به اهمیت توسعه شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد رشد این شرکت ها، مراکز رشد و فعالیت های فناورانه از سال ۹۲ تا کنون قابل توجه بوده است. 

استاندار فارس با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در استان به برنامه هایی از جمله انعقاد تفاهم نامه با سازمان جنگل‌ها و مراتع با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان به منظور اجرای طراح‌های آبخیزداری  اشاره کرد.

رحیمی استفاده از آب های سطحی با ایجاد سدها و کاهش بهره برداری از مانع زیر زمینی را از دیگر برنامه های مدیریت استان دانست و عنوان کرد: سه سد نرگسی، هایقر و کوار در حال حاصر از پیشرفت فیزیکی خو بی برخوردار هستند

وی همچنین از انجام تفاهم نامه ای با معاونت فناوری ریاست جمهوری و راه اندازی بزرگترین کارخانه نوآوری  در شیراز خبر داد و این‌اقدام را در راستای استفاده از توان نیروهای نخبه و دانشگاهی توصیف کرد.

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد با فرماندهی و راهنمایز وزیر محترم کشور و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان سند پیشران توسعه استان عملیاتی شده و زمینه رفاه مردم را فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز