خبرگزاری کار ایران

در اراضی دهستان سیاخ دارنگون؛

۱۷۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شیراز تخریب شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۵۹۶

۱۷۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی دهستان سیاخ دارنگون از توابع شهرستان شیراز تخریب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از جهاد کشاورزی استان فارس، ذبیح الله سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در خصوص این تخریب ها گفت: عملیات مذکور در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در باغ شهرهای جدیدالاحداث صورت گرفت.

به گفته وی ساخت و ساز های غیر مجاز شامل ساختمان، دیوار، محوطه، جاده، پی کنی و دپو مصالح  و در سطح  ۲۴۹ هزار متر مربع که بوسیله سه دستگاه لودر تخریب شد.

سیروسی با اشاره به اینکه به استناد قانون، جهادکشاورزی موظف به حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی است، یادآورشد: اجرای عملیات مذکور در راستای وظایف محوله و با پیگیری و رهنمودهای معاون دادستان در امور زمین و حمایت همه جانبه نیروی انتظامی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: این تخریب با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس، معاون فرماندهی انتظامی شهرستان، فرمانده یگان امداد و جمعی از مسئولین شهرستانی و محلی صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تاکید کرد: سامانه ۱۳۱ ارتباط مردمی مدیریت اموراراضی استان به صورت شبانه روزی آماده دریافت ، ثبت و پیگیری گزارش های مردمی در زمینه تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و مشاوره در زمینه قوانین مرتبط با امور اراضی است.

در سطح شهرستان شیراز، از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از ۴۵۰ مورد اخطاریه برای متخلفین ساخت وسازهای غیر مجاز صادر شد همچنین نسبت به قلع و قمع۲۷۰ مورد تبصره ۲ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری  و هشت مورد حکم قلع و قمع صادره از شعب احکام کیفری شهرستان اقدام  و نیز  ۲۰۰ پرونده به اتهام تغییر کاربری غیرمجاز به مراجع قضایی ارسال شد.

 علاوه بر گشت های روزانه دهگردشی و سامانه ۱۳۱، تعداد ۶ مورد گشت هم پوشان دستگاه های متولی امور زمین برگزار شد که به نظر می رسد موارد فوق گام موثری در پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز