خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شیراز:

درهای بازارچه هنر نیمه دوم آبان ماه به روی مردم گشوده می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره مجسمه‌سازی شهر شیراز در بهمن ماه

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۲۲۳

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز از برگزاری نخستین جشنواره مجسمه‌سازی شهر شیراز در بهمن ماه خبر داد و گفت: موضوعات این جشنواره (شیراز دیروز، امروز و فردا)، (مهمان‌نوازی و نوع‌دوستی شهروندان شیرازی در سیل نوروز امسال) و آزاد است که شرکت‌کنندگان می‌توانند با انتخاب یکی از این سه موضوع به خلق آثار بپردازند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و اموربین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، سولماز دهقانی با اشاره به افتتاح پروژه بازارچه هنر در نیمه دوم آبان ماه سال جاری افزود: علیرغم تکمیل این پروژه و امادگی شهرداری برای افتتاح آن، در کمیسیون گردشگری مقرر شد، ابتدا صنایع دستی مرتبط در غرفه‌ها مستقر و سپس بازارچه افتتاح شود.

وی از ارائه گزارش معاونت اجرایی و خدمات شهری از برنامه‌های موکب شهرداری در مراسم اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام سوگواری اربعین حسینی و حرکت زائران پیاده به سوی حرم امام حسین(ع)، موکب شهرداری شیراز برای ارائه خدمات به این زائران هرساله در مرز شلمچه برپا می شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه علاوه بر زائران ایرانی از نقاط مختلف کشور، اتباع خارجی مقیم ایران و زائران کشورهای همسایه نیز از مرز شلمچه وارد خاک عراق می‌شوند، افزود: این موکب سال گذشته پذیرای زائرانی از کشورهای پاکستان، قرقیزستان، هند، افغانستان و ازبکستان بود.

وی توزیع بسته‌های فرهنگی و گردشگری را اقدامی مناسب برای استفاده از ظرفیت هر زائر به عنوان مبلغ شهر شیراز دانست و ادامه داد: در راستای بررسی وضعیت فضای موکب برای تبلیغات گردشگری سلامت و پزشکی شیراز و همچنین برگزاری برنامه فرهنگی در خاک عراق، مقرر شد جلسه‌ای با حضور نماینده علوم پزشکی و معاونت خدمات شهری شهرداری برگزار و نتیجه به کمیسیون ارجاع شود.

دهقانی خاطرنشان کرد: بسیاری از گردشگران اسلامی، مشهد را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند، این درحالیست که می‌توان با تبلیغات مناسب، حرم احمدبن موسی(ع) را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری-زیارتی کشور معرفی کنیم.

وی گفت: لایحه برگزاری جشنواره مجسمه‌سازی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیز در دستورکار کمیسیون قرار گرفت.

وی با تاکید بر مناسب‌سازی المان‌های شهری افزود: پس از برگزاری جشنواره،۱۲ اثر فاخر برگزیده و به عنوان المان در سطح شهر رونمایی خواهد شد؛ سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری می‌تواند با جانمایی مناسب این آثار، از سردیس و تندیس‌های فاخر شهری بهره­مند شود.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه حضور هنرمندان از سراسر ایران و سایر کشورها برای شرکت در این جشنواره می­تواند یک رویداد ملی را رقم بزند، تصریح کرد: این امر علاوه بر جذب جوانان هنرمند شهر، فرصتی است تا هنرجویان هنرهای تجسمی از تجربیات استادکاران برجسته بهره ببرند.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز، حمایت مالی شهرداری از این هنرمندان را برای اجرای مطلوب جشنواره و خلق آثار ارزشمند ضروری دانست و افزود: این رویداد علاوه برجذب گردشگر، سبب ارتقا جایگاه هنری و فرهنگی شهر شیراز در کشور خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز