خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز:

67واحد تجاری فارس فاقد شاخص های ایمنی هستند/ برقراری ۱۴۰ هزار تماس مزاحم

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۸۳۱

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به بررسی ایمنی واحدهای تجاری در اولین دوره جشنواره ایمنی گفت: با بررسی های صورت گرفته از وضع ایمنی واحدهای تجاری ۶۷ درصد واحد های تجاری شیراز توانسته اند ۱۶ شاخص ایمنی را از سازمان آتش نشانی دریافت کنند.

به گزارش ایلنا محمد هادی قانع در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام یکهزار و ۷۴۸ عملیات از ۲۱ ایستگاه آتش نشانی طی ۶ ماه گذشته عنوان کرد: از این تعداد عملیات ۲ هزار و ۹۴۲ مربوط به آتش سوزی ها و ۵ هزار و ۴۹ عملیات هم درخصوص عملیات امداد نجات بوده است.

 وی اظهار کرد: از مجموع عملیات های این سازمان طی 6 ماه گذشته، ۲ هزار و ۷۹ شهروند را در عملیات مختلف نجات داده ایم.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه ابتدای امسال ۱۶۵ هزار تماس با مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش نشانی شیراز برقرار شده است، ابراز کرد: از این تعداد ۲۵ هزار تماس براساس تماس های عملیاتی، راهنمایی و مسائل پیشگیرانه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ازمجموع تماس ها۱۴۰ هزار تماس، تماس های مزاحمتی بوده است و در بررسی ها یک نفر بیش از یکهزار و ۲۰۰ تماس در یک روز با مرکز داشته که با بررسی ها مشخص شد فرد اختلالات روانی داشته است.

به گفته قانع، یکی از دغدغه ها در عملیات ها با وجود اینکه بیش از ۱۵ هزار عملیات در شهر شیراز در سال گذشته صورت گرفته، این است که ۹۰ درصد حوادث به دلیل ناآگاهی اتفاق افتاده است.

67واحد تجاری فارس فاقد شاخص های ایمنی هستند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه میانگین زمان رسیدن به محل حادثه ۵ دقیقه است، ابراز کرد: استاندارد جهانی بین ۳ تا ۵ دقیقه است و در مرحله استاندارد هستیم و بنا داریم به حداقل ممکن برسیم.

وی با بیان اینکه در بخش پیشگیری و کارشناسی بیش از ۲ هزار و ۱۷۹ بازدید پیشگیرانه صورت گرفته است، تصریح کرد: این موارد در خصوص موارد پایان کار، پروانه ساخت و... بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین به بیش از ۱۰ هزار بازدید از منازل در جشنواره شهر ایمن و طرح شناسنامه دار کردن منازل اشاره کرد.

اضافه شدن 158نفر نیروی انسانی به مجموعه آتش نشانی شیراز

قانع در بخش دیگر صحبت هایش با بیان اینکه از ابتدای ماموریت چند هدف در سازمان آتش نشانی شروع شده است، ادامه داد: اولین هدف کاهش زمان رسیدن به محل حادثه است که در این راستا افزایش تعداد ایستگاه ها را در دستور کار قرار داده ایم که پارسال یک ایستگاه  افتتاح شد و امسال بنا است ۲ ایستگاه دیگر افتتاح شود.

وی افزود: همچنین در کاهش زمان، بحث نیروی انسانی مطرح است که ۱۵۸ نفر نیروی انسانی تا پایان سال به مجموعه اضافه می شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تامین تجهیزات و به روزرسانی را عامل مهمی جهت کاهش زمان رسیدن به محل حادثه عنوان کرد و افزود: همچنین استفاده از فناری نوین در کاهش رسیدن به محل حادثه مدنظر است و در این خصوص، براساس تبلت هایی که بر روی خودروهای آتش نشانی نصب شده است زمانی که شهروندی با سامانه 125 تماس بگیرد آدرس دقیق نصب و بعد از آن بر روی تبلت خودرو، نشان داده می شود.

قانع، دومین هدف سازمان آتش نشانی را ساختن شهر ایمن در برابر حوادث بیان و اشاره کرد: تهیه و تدوین طرح های جامع ایمنی و آموزش شهروندی، افزایش و به روز کردن آگاهی، شناسایی نقاط پرخطر سطح شهر و طرح شناسنانه دار کردن منازل در جهت همین برنامه بوده است.

وی سومین هدف بلند مدت را ارتقای زیرساخت، سخت افزار و نرم افزار لازم عنوان کرد و افزود: نرم افزار مهار سازمان آتش نشانی طراحی شده است که براساس آن مشخص می شود که هر فرد در سازمان چه فعالیت و ماموریت هایی داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز