خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز در گفت و گو با ایلنا:

پس از این همه سال، هنوز تعریف مشخصی از سرمایه‌گذاری سالم در کشور وجود ندارد/ ادغام بانک‌های نظامی اتفاق مناسبی در حوزه بانک و سرمایه گذاری است

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۴۱۵

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه دو چالش اساسی در موضوع جذب سرمایه گذار وجود دارد، افزود: هنوز و پس از این همه سال تعریف مشخص و دقیقی از سرمایه گذاری سالم در کشور وجود ندارد.

فرج الله رجبی در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی در گفت و گو با ایلنا با بیان این مطلب گفت: عواملی مانند نظام بانکی در موضوعاتی مانند انتقال پول از خارج به داخل کشور و برعکس و امنیت سرمایه‌گذاری، از نکات و چالش‌های موجود در موضوع جذب سرمایه گذار است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  با بیان اینکه نمی توان اذعان کرد که تحریم‌ها تاثیری بر محصولات و صنایعی مانند پتروشیمی نداشته، افزود: بی شک تحریم‌ها توانسته تاثیرات بسزایی در مواردی مانند واردات مواد اولیه و پیدا کردن بازار فروش محصولات  و گردش مالی داشته باشد، به طوری که این مهم مشکلات و مضیقه‌هایی را برای ما و فعالان بخش اقتصادی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه هایی که رویکردشان به ایستادگی در برابر تحریم ها است را باید مغتنم بشماریم، ادامه داد: شرکت های حاضر در نمایشگاه بین المللی شیراز، باوجود تحریم ها و فشار ها توانستند تجهیزات و محصولات را از دیگر کشورها وارد کنند و همواره در این شرایط علاوه بر تداوم فعالیت خود، تاثیرات مناسبی را در این بخش داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برپایی نمایشگاه های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی باید تا زمان تحریم ها با دستور کارهای مناسبی به فعالیت خود ادامه دهند، گفت: ارزیابی دقیق از برگزاری چنین نمایشگاه هایی بی شک می تواند سبب رونق و توسعه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بر لزوم حمایت تمام قد مسئولان کشور از سرمایه گذاری سالم در کشور تاکید کرد و افزود: نباید فراموش کرد که عزم کافی و اتخاذ تصمیمات برای اجرای روش های یکسان، از موضوعات قابل تامل بخش جذب سرمایه گذار به شمار می رود.

نماینده شیراز در مجلس بیان کرد: اگر خواستار توسعه سرمایه‌گذاری در کشور و استان هستیم، باید در مرحله نخست تعریف صحیح و دقیقی از امنیت سرمایه گذاری و سرمایه گذاری و مسئولیت تمام دستگاه ها و قواها داشته باشیم.

وی افزود: دولت نمی‌تواند به تنهایی با جذب سرمایه گذار موافق باشد اما در مقابل، بعضی از دستگاه های نظارتی و ....با آن مخالف باشند؛ چرا که تمام تصمیمات جهت جذب سرمایه گذار باید قبل از انجام آن رخ دهد.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه سرمایه گذاری هایی که قرار است انجام شود باید قابل ارزیابی باشد، ادامه داد: عملیاتی شدن این مهم می تواند سرمایه گذاری انجام شده را در بخش های کمی به ما نشان دهد.

رجبی با اشاره به اینکه تضمین شرایط سرمایه گذاری باید از جانب قوه قضاییه انجام شود تصریح کرد: برای جذب سرمایه گذار باید   قوه قضاییه، تمرکزی را برای سرمایه گذاران فراهم کند و جریان های ناسالمی که در این بخش وجود دارد را شناسایی کند.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه می تواند به عنوان متولی فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری اقدامات مناسبی را در این بخش انجام دهد، بیان کرد: رسیدن به یک چارچوب در حوزه سرمایه گذاری از اقدامات مهم و مناسبی است که باید در این شرایط انجام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه ادغام بانک‌های نظامی را یک اتفاق مناسب در حوزه بانکی کشور برشمرد و گفت: مدیریت مناسب این پروژه و ارائه دستاوردهای مناسب این بخش می‌تواند به عنوان الگویی مناسب برای ایجاد هم‌افزایی در ظرفیت بانک‌ها بدون نگران کردن مردم و توقف سرمایه گذاری باشد.

 وی با اشاره به اینکه بیشتر صنعتگرانی که از بانک ها تسهیلات دریافت کرده اند با مشکلات جدی مواجه هستند، ادامه می دهد: چرا که بسیاری از این صنعتگران یا به بن بست خورده اند یا در ادامه مسیر، دچار آسیب های جدی شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز