خبرگزاری کار ایران

رونق زاده خبر داد:

باغ گل‌های شیراز در مرحله بازطراحی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۱۰۳

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شیراز درباره آخرین وضعیت باغ گل‌ها در این شهر گفت:پیرو بازدید شهردار شیراز از باغ گل‌ها در مرداد ماه جاری و گوشزد ضعف ها و نواقص وارده، مقرر شد در خصوص تکمیل، ساماندهی و بازطراحی مجموعه پنج هکتاری باغ گل‌ها تصمیماتی تخصصی اخذ و اولویت های اجرایی آنها مشخص شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، شهزاد رونق‌زاده با بیان اینگه باغ گل‌ها در مرحله باز طراحی است، گفت: باغ گل ها باید همواره در حال تنوع، بازنگری و ایجاد جلوه های نو باشد.

بنابر گفته شهرزاد رونق زاده در همه جای دنیا باغ گل‌ها در تمام فصول سال غرق‌گل نیست و باغ گل‌های شیراز نیز از این قاعده مستثنی نیست،اگرچه ما همه فصول در باغ گل ها گلکاری خواهیم داشت اما اوج گل کاری ما که جلوه بسیار زیبایی به باغ می دهد در فصل بهار است.

وی با بیان اینکه یک تیم متخصص مشغول باز طراحی باغ گل هاست، افزود: تیم طراحی باغ شامل رشته های مختلف معماری و معماری منظر است و این فضای زیبای گردشگری شهر شیراز به زودی با رویکردی جدید طراحی و در ماه های آینده زیبا می شود .

رونق زاده تاکید کرد: در حال حاضر گل های فصلی را از باغ گل ها جمع کردیم و بایستی وارد فاز بعدی گل کاری شویم که در آینده آن را با جلوه جدیدی چه به لحاظ گل کاری ،چه به لحاظ المان های گل و چه به لحاظ نورپردازی به مردم تقدیم می کنیم.

به گفته این مدیر شهری باغ گل ها در همه جای جهان فقط دو یا چند ماه  نمایش صحنه های گل داشته و در معرض دید بازدید کنندگان است و بقیه سال به وضع معمولی و گاهی در برخی مناطق حتی تعطیل است و جهت زمان بازدید برنامه‌ریزی می‌شود و این باغ ها همواره در حال باز طراحی و ایجاد جلوه های جدید عرضه گل است .

رونق زاده در پایان گفت: اصلاح هندسی معابر، انتخاب پوششی گیاهی مناسب با حذف دید نامطلوب سیستم آبیاری، برگزاری جشنواره های میوه و کارناوال های مناسبتی، افزایش نقاط سایه گستر و تعریف محیط های مکث اجماع پذیر، ارتقاء هویت باغ از طریق علایم و تابلوها و نهایتاٌ ارایه اطلاعات آتی تخصصی فصول به شهروندان،حاکی از ساماندهی و ارتقاء هرچه بهتر باغ گل‌ها به عنوان مجموعه‌ای تخصصی و درخور شهروندان عزیزمان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز