خبرگزاری کار ایران

مویدی مطرح کرد:

سیاسی کاری در سازمان تامین اجتماعی پذیرفته نیست/ قوانین تامین اجتماعی حرکت موتور اقتصادی کشور را کاهش داده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۷۶۶

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار فارس گفت: سازمان تامین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری و کارفرمایی است و سیاسی کاری در این بخش را نمی پذیریم و باید منافع کارگران و کارفرمایان را حفظ کنند.

به گزارش ایلنا مهرزاد مویدی در آیین تودیع و معارفه  مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت فارس کارگران و کارفرمایان تشکیل می دهند؛ عنوان کرد: انتظار است روند حمایت از بخش های مختلف وکارفرمایان ادامه داشته باشد.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار فارس گفت: امروز در بحث درمان اگر حرفی برای گفتن داریم به خاطر انتخاب مدیر بومی است و دغدغه اصلی نیز انتخاب مدیر بومی بود.

به گفته مویدی اگر سازمان تامین اجتماعی جلوی مهمان های ناخوانده به سازمان را می گرفت و افراد زیادی به سازمان تحمیل نمی شد مشکلات کمتری داشتیم؛ افرادی که مشخص نیست به چه صورت از طریق فشارهای سیاسی وارد سازمان شده اند.

قوانین تامین اجتماعی حرکت موتور اقتصادی کشور را کاهش داده است 

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ،معادن و کشاورزی فارس هم در ادامه این مراسم گفت: قوانین موجود سازمان تامین اجتماعی عاملی برای عدم چرخش چرخه تولید است.

جمال رازقی افزود: برخلاف آن چیزی که در نام گذاری سال صورت گرفته است قوانین موجود در تامین اجتماعی باعث کاهش حرکت موتور اقتصادی در کشور می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار بود قوانین موجود در تامین اجتماعی ها تصحیح شود اما  نه تنها این قوانین اصلاح نشد بلکه به برنامه ششم توسعه امتداد داده شد.

رازقی با بیان اینکه پاشنه آشیل کشور اقتصاد است؛ اظهار کرد: تا زمانی که اصلاح فرایند ها صورت نگیرد و قوانین تجدید نظر نشود؛ اقتصاد رشدی نمی کند.

رازقی متذکر شد: سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و‌کارفرمایان است و اگر همان فشاری که بر کارگران و کارفرمایان برای اخذ حق بیمه گذاشته شده بود بر دولت وجود داشت تاکنون بدهی ١٨٠ هزار میلیارد تومانی سازمان از دولت محقق شده بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز