خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صمت فارس در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد؛

سه مانع بزرگ سرمایه‌گذاران داخلی در استان/جاذبه‌های طبیعی عامل هجوم سرمایه‌گذاران عرب به شمال کشور

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۵۳۹

رئیس خانه صمت فارس گفت: طبیعت مناسب شمال کشور باعث شده زمینه ساخت ویلا در شهرهای شمالی توسط برخی اعراب کشورهای همسایه و سرمایه‌گذار ان خارجی فراهم شود.

سهراب شرفی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه زمینه سرمایه‌گذاری افراد خارجی در استان فارس کم و محدود است، گفت: عواملی مانند کمبود آب‌های زیر‌زمینی، آتش سوزی‌های گسترده و... سبب شده سرمایه‌گذاران رغبتی به سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها نداشته باشند.

رئیس خانه صمت فارس بیان کرد: وجود چندین دولت در کنار هم و نبود یکپارچگی، باعث شده سرمایه‌گذاران نتوانند شغل و رونق ایجاد کنند و نبود یکپارچگی مناسب باعث عدم هماهنگی و ارتباط شده است.

شرفی با اشاره به اینکه برای راه اندازی یک مجموعه فروشگاهی در استان فارس و شهر شیراز باید هزاران میلیارد عوارض به ارگان ها و سازمان هایی مانند شهرداری بپردازیم، ادامه داد: این در حالی است که هزینه عوارض، حق انشعاب آب، برق و... در کشورهای دیگر برای راه اندازی اماکنی مانند فروشگاه‌ها و مجتمع ها و سرمایه‌گذاری جهت ایجاد اشتغال، کاملا رایگان است.

وی اعتقاد دارد که کشورهای دیگر از افرادی که قصد راه اندازی و سرمایه گذاری و اشتغالزایی دارند، هیچ مبلغی دریافت نمی کنند، اما سرمایه‌گذاران در ایران باید جهت ارائه درخواست و قبول تقاضا، به دستگاه های دولتی و خدماتی میلیاردها پول بپردازند.

رئیس خانه صمت فارس با اشاره اینکه سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند کارهای خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهند و زودتر به نتیجه برسند، افزود: اما دریافت هزینه‌هایی دو برابر بیش از مبلغ سرمایه گذاری با هدف های تغییر کاربری، حق انشعاب آب، برق، گاز و ... از افراد توسط شهرداری و دیگر سازمان ها،باعث شده که افراد از سرمایه گذاری درون استان فارس پرهیز کنند.

شرفی ادامه داد: در بیشتر کشورها زمینه اشتغالزایی توسط ادارات فراهم می شود و از محل دریافت مالیات، کشور را اداره می کنند، اما جزیره ای عمل کردن وزارتخانه ها در ایران باعث شده که با مشکلات عدیده ای مواجه شویم.

رئیس خانه صمت فارس با بیان اینکه افرادی که از دیگر کشور ها در شمال ویلا خریداری کرده اند با هدف خوش گذرانی اقدام به این کار می کنند، گفت:  ارزان بودن قیمت ملک در ایران سبب شده بعضی افراد از دیگر کشورها اقدام به خرید ویلا در ایران کنند، البته نباید فراموش کرد که خرید ویلا توسط افراد دیگر کشورها دال بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در ایران نیست.

رئیس خانه صمت فارس ادامه می دهد: هزینه هایی مانند عوارض  شهرداری، حق انشعاب آب و برق، تغییر کاربری، باعث شده که سرمایه‌گذاران فرار کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز